ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שלישי) במהלך טיול שערך עם בני משפחתו ברמת הגולן כי "אקרא ליישוב או לקריה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ". רה"מ אף הבהיר כי "בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה". ראש הממשלה, רעייתו שרה, ובניהם יאיר ואבנר טיילו היום בצפון, וביקרו בין היתר בחרמון, בנחל סער ובמצודת נמרוד, נסעו בריינג'רים במרום וגולן.

 
רה"מ אמר לעיתונאים כי "אני פה יחד עם משפחתי והמוני אזרחי ישראל למרגלות רמת הגולן, שמחים שמחה אמתית בשמחת החג והארץ היפה שלנו. ויש עוד שמחה – לפני כמה שבועות הבאתי הכרה רשמית של הנשיא טראמפ המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן לנצח".
 
הוא הסביר כי "יש צורך לבטא את ההערכה שלנו בקריאת שמו של יישוב או קריה על שמו של דונלד טראמפ ברמת הגולן, אני אביא את זה לממשלה בקרוב. חג שמח לכם".



ב-25 במרץ נפגשו נתניהו וטראמפ בבית הלבן, שם הכריז טראמפ על הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן, והודיע כי חתם על צו שמאשר זאת. באיחוד האירופי לעומת זאת הצהירו כי "עמדתנו לא השתנה - לא נכיר בריבונות ישראל בגולן". 

כזכור, בחודש מאי 2018 החליט בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, לשנות את שם הקבוצה לבית"ר טראמפ ירושלים. "אחרי 70 שנה שאף נשיא לא הכיר בירושלים כבירת ישראל ולא העביר אליה את השגרירות, עשה את זה דונלד טראמפ, הנשיא הראשון שהחליט לעשות את זה. כאדם שחי בארצות הברית וגר בה, ושבחר בדונלד טראמפ, אני חושב שהוא עשה מעשה אמיץ ומגיעה לו המחווה", הסביר אז טביב.