כוחות צה"ל הרסו הלילה (בין שלישי לרביעי) את ביתו של המחבל עומר אבו לילא, שביצע ב-17 במרץ את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת גיתי אבישר, בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר ז"ל. הבית, שנמצא תחת החטיבה המרחבית "אפרים" כ-20 קילומטר מקלקיליה, נהרס כחודש לאחר הפיגוע הקשה. 
מקורות פלסטינים דיווחו כי צעירים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שסגרו את האזור סביב בית המחבל בכפר זאוויה. צילומים שהועלו לרשתות החברתיות הראו דחפור של צה"ל נע בתוך הכפר. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם בתחילת החודש על צו החרמה והריסה לדירה בה התגורר המחבל.

בתגובה להרס המחבל, מסרה תמר אטינגר לסוכנות הידיעות TPS בתגובה להרס בית המחבל כי "אנחנו מעריכים ומוקירים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שסיכנו את עצמם ויצאו להרוס את ביתו של המחבל שרצח בדם קר את בעלי אחיעד והחייל גל קיידן הי"ד. יחד עם זאת, אנחנו דורשים ממשלת ישראל לשנות את הגישה ולהבין, שלא מדובר במפגע בודד, אלא באוייב שקם עלינו להשמידנו ומדובר במערכת חינוך משומנת שמכוונת לכך. ועל כן התגובה לטרור צריכה להיות בהתאם".
 
עוד אמרה, כי "אנחנו חיים במדינת ישראל בזכות ולא בחסד, ומי שלא מסוגל לחיות עמנו בשלום - אין מקומו ומקום משפחתו כאן. אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומערכת הביטחון לפעול לגירושם המידי של בני משפחת המחבל, וכן לגרש כל משפחה שמתוכה גדל מרצח. זו הדרך להרתעה אמיתית, וכך יש לעשות".

 

כזכור, לאחר מצוד נרחב, מעצרים ופעילות ביטחונית אינטנסיבית חוסל ב-19 במרץ המחבל אבו לילא, בן 19, מהכפר זאויה. בעקבות מידע מודיעיני מדויק מהשב"כ על מקום הימצאו של המחבל, בכפר עבוין ליד רמאללה, פשט אז כוח ימ"מ על הבית שבו הסתתר וכיתר אותו. בתחילה קראו הכוחות למחבל לצאת ולהסגיר את עצמו, ומשלא נענו פתחו באש לעבר הבית והתפתחו חילופי יריות. הכוח ככל הנראה גם ירה טילי נ"ט לעבר הבית ונראה שהמחבל נהרג טרם כניסת הכוח לתוכו. לא היו נפגעים לכוחותינו.

זירת הפיגוע באריאל. צילום:  רפי אביטל, TPS
זירת הפיגוע באריאל. צילום: רפי אביטל, TPS