בלעדי: 20 בינואר 2019, 2.00 בצהריים. בעיצומו של יום ראשון עתיר שלג, בעת שאלפי גולשים ומבקרים מבלים באתר החרמון, השקט מופר כאשר טיל איראני משוגר לעבר שטח ישראל, ומיורט על ידי כיפת ברזל.
 
זה היה האות לפתיחת מבצע “קלף חדש”, שנמשך 11 שעות, ובסיומו קיבלו הכוחות האיראניים המתבססים בסוריה ארבע מכות משמעותיות – העיקרית שבהן בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק. אף שהצבא הסורי ירה ללא הרף אש נ”מ לעבר המטוסים, לא היו נפגעים לכוחותינו, ובצה”ל הכתירו את המבצע כהצלחה גדולה. 
 
“אנשי מילואים שלחלקם ניסיון טיסה של למעלה מ־40 שנה אמרו לי ‘תשמע, ב־40 שנות פעילות לא חלמנו שחיל האוויר יתקוף מטרות איראניות בסוריה, כשמנגד יורים על מטוסינו בעוצמות כאלה ובאמצעי לחימה שונים’”, מספר רס”ן ה’, שהשתתף במבצע כטייס.

אתר החרמון מפונה ממבקרים אחרי ירי הרקטות. צילום: שרהלה סגל, קו האופק
אתר החרמון מפונה ממבקרים אחרי ירי הרקטות. צילום: שרהלה סגל, קו האופק

 

בחשיפה בלעדית של “מעריב־סופהשבוע”, בכתבה שתתפרסם בגיליון החג השני מחר, מדברים חמישה קצינים שהשתתפו במבצע – שלושה מהם טייסים ושניים אנשי מודיעין – על הרגעים שקדמו לתקיפה וכמובן על מהלך האירועים עצמם. על התקיפה מספר רס”ן ה’: “בסוף יש לך דקה וחצי בערך שאתה מול האויב, מסתכל לו בעיניים. אתה רואה פיזית את המקום שיורים ממנו, מגיב בזמן אמת, רואים את ההבזקים בחוץ, ובפנים שקט”. 
 
המטרות שהותקפו נבחרו בקפידה. רס”ן א’ מהמודיעין מסביר: “המטרה הייתה לפגוע בבית המיון והתפוצה האיראני בסוריה, שנמצא בלב שדה תעופה אזרחי. המרכז הזה היווה למעשה את המרכז הלוגיסטי של האיראנים מבחינת ציוד ואמל”ח ואפשר את קיום כל המנגנון הלוגיסטי של האיראנים בסוריה”. רס”ן ש’, גם הוא מהמודיעין, מוסיף: “צריך לדבר גם על ההשלכות של פגיעה כזו, שתוכננה להיות מסר מאוד ברור לשלטונות בסוריה”.