היוצר והזמר ישראל יצחקי ז"ל שהלך לעולמו החודש בגיל 93 נחשב לאחד מאלילי הנוער הראשונים בישראל ולכוכב זמר בשנות ה-50 וה-60. המוזיקאי חתום בקולו על נכסי צאן ברזל בזמר העברי כ"סימונה מדימונה", "אבאל'ה בוא ללונה פארק", "השוק השחור", "אנו ניפגש", "אל תשכחיני", "יפו", "פופו הבובה", "סבא פיקולינו", "לדוד משה הייתה חווה", "משמר הגבול", "הפטנט מתימן", "לחתונה הלכתי", "בת הדרום" ועוד רבים וטובים.



את התכנית החדשה של "מילים ולחן" בסדרת הפודקאסטים של דודי פטימר ברדיו 103FM, הקדיש פטימר לזכרו של יצחקי ותרומתו לתרבות הישראלית במשך השנים.




יצחקי היה פורץ דרך בתחומו: הוא היה משגריריו הראשונים של הפופ ושל ז'אנר הריקודים הסלוניים בארץ בימים שז'אנר זה נחשב ל"מוקצה" בעיני הממסד, וכן היה מהראשונים שזכו להצלחה רבה גם בחו"ל.

בתכנית חזר פטימר אל הסיפורים מאחורי השירים הגדולים של יצחקי, אל תחנות חייו המקצועיות: מהילדות בצפת ובתל אביב, דרך השירות כסולן להקת "השרון", הלהקה הצבאית של חטיבת אלכסנדרוני בימי מלחמת העצמאות, הפריצה הגדולה וההצלחה באוסטרליה תחת השם "ראל קיי".

בתוכנית נחשף כיצד שירו של הזמר אבשלום כהן ("לונה פארק") שימש השראה ליצחקי ביצירת "אבאל'ה בוא ללונה פארק", להיט הילדים הראשון בארץ, וכן נחשף הסיפור מאחורי "השוק השחור", אחד משירי המחאה החברתית הראשונים במדינה הצעירה.



על השיר "סימונה מדימונה" הסביר כי הוא נכתב לאחר הופעה של יצחקי בדימונה הצעירה. רגע לפני שיצא לתל אביב, קיבל התראה על פדאיונים שמסתובבים באזור ומשיקול בטיחותי החליט ללון בדימונה אצל זוג אלמוני שחיבב אותו.

שמה של בעלת הבית בו לן למשך הלילה היה סימונה וכשחזר יצחקי לתל אביב ופגש את הפזמונאי חיים שלמוני, הוא סיפר לו את הסיפור ובהשראתו נולד הלהיט "סימונה מדימונה".

כמו כן סיפר פטימר על מפגשיו עם יצחקי, על שנותיו הקשות האחרונות, חוסר ההערכה שחש וסופו העצוב.