מארי נחמיאס, ניצולת שואת יהודי תוניס, שימשה כאם אומנת ל־52 ילדים ונבחרה להשיא משואה ביום העצמאות ה־71 למדינת ישראל. בתה, ריקי לנג, שוחחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואבי בניהו ב-103FM והביאה את סיפורה הייחודי ומעורר ההשראה של אמה.



"אמא שלי חונכה בבית הוריה על ערכים מאוד חשובים, והעבירה אותם אלינו. אני כמובן מיהרתי להעבירם לילדיי. היא לימדה אותנו כיבוד אב ואם, עזרה לזולת - נתינה וצדקה בסתר. היא תמיד אמרה לנו שאלוהים יצר את כל בני האדם שווים, ולא משנה אם מישהו הוא יהודי או מוסלמי - כל מי שיש לו נשמה הוא בן אדם, וכמובן את המשפט האלמותי 'אל תשליכני לעת זקנה'. אמא שלי תמיד אמרה שצריך לראות את הקשישים".



עוד הוסיפה לנג: "לפני חמישה חודשים אשתו של אחיין שלי אמרה לי שהדבר הכי טוב שאני יכולה לעשות עבור אמא שלי אחרי כל הדברים הגדולים שהיא עשתה זה לשלוח מכתב לוועדה שאחראית על בחירת משיאי המשואות. זה לא משהו שהייתי צריכה קשרים בשבילו, כתבתי והמתנתי לתשובה וכשהיא הגיעה כל כך שמחתי שאמא שלי נבחרה פה אחד על ידי חברי צוות הועדה. היא כבשה את כולם. אמא שלי, אישה בת 93, שהעבר שלה עשיר בסיפורי נתינה ועשייה".





לנג סיפרה על פועלה של אימה ואמרה כי היא "גידלה 52 ילדים, אבל לא סתם ילדים. חלקם הגדול היו ילדים עם פגיעות פיזיות ובעיות בריאותיות, ילדים שבזמנו לא היו מוסדות מתאימים שיוכלו לקלוט אותם. אנחנו כילדים הביולוגים שלה לעולם לא הרגשנו שאנחנו הולכים לאיבוד. קיבלנו ממנה הכל ולעולם לא היה חסר לנו כלום בבית. למרות שהיה קשה מבחינה כלכלית אמא שלי הייתה יוצאת לעבוד במשק בית ותופרת וילונות בשביל שלא יחסר לנו דבר. בין כל הילדים שהיא טיפלה בהם במהלך השנים היה ילד אחד ערבי. הוא היה זקוק לעזרה ואמא שלי טיפלה בו במסירות אין קץ. למרות שהוא נפטר לפני כ־30 שנה, ההורים שלו ממשיכים לבוא לאמא שלי כל חודש ומברכים אותה על הטיפול שלה".



"אנחנו מאוד מתרגשים", אמרה לנג. "הלוואי ויתנו לנו יותר כרטיסים לטקס, כדי שכולנו נוכל לראות את אמא במעמד המרגש הזה ולהיות איתה". בניהו לא הצליח להתעלם מדבריה המרגשים של הבת ואמר: "אני מבקש משרת התרבות והספורט מירי רגב לאפשר לכל הילדים של הגברת נחמיאס להגיע לטקס. הרגע הגדול שלה הוא הרגע הגדול של כולנו".