חייל צה"ל הותקף היום (רביעי) על ידי חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים. המשטרה הוזעקה למקום בעקבות דיווח על כמה עשרות קיצוניים שהתגודדו סביב החייל, שעבר במקום, וקראו לעברו קריאות. המשטרה פיזרה את הקיצוניים שהתגודדו במקום וסייע לחייל לצאת מהאזור. אף אדם לא נפגע באירוע.



המתקפה נגד החייל התרחשה על רקע המגעים הקואליציוניים לממשלה הבאה, כאשר אחד המכשולים העיקריים כרגע הוא ככל הנראה בעניין חוק הגיוס, כאשר מצד אחד דורשים החרדים בתמורה לכניסתם התחייבות לשנות את החוק, ואילו מנגד דורש יו"ר ישראל ביתנו לפעול למען גיוס בני הישיבות. 



בעקבות אירוע התקיפה כתב ליברמן היום בחשבון הטוויטר שלו כי "קומץ חרדים קיצוניים מנסים שוב ושוב לפגוע בחיילי צה"ל. הם מתפרעים, צועקים, מקללים ואף משליכים אבנים על לובשי מדים. הקיצוניים הללו רחוקים מאוד מהדת היהודית ומהמסורת היהודית. מדובר בחבורה של בריונים והטיפול בהם חייב להיות בהתאם. רשויות החוק חייבות למצות איתם את הדין. אסור לנו להיות סלחניים ולהשלים עם הניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל".


לפני כחודש וחצי, הפגינו מאות חרדים וחסמו בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים, זאת בעקבות מעצר אברך שלא התגייס. במהלך המהומות נעצרו 30 מפרי סדר. במהלך ההפגנה נאבקו המפגינים עם השוטרים לחסימת הרכבת הקלה בעיר וגרמו לעצירתה למספר דקות.