ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן) תקף הערב (רביעי) בחריפות את ח"כ בצלאל סמוטריץ'. בראיון ל"רשת 13" קרא שטרן ליו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ "לצאת מהאדישות שלו". "כל הציונות הדתית קמה להגן על מושחתים ולקדם חוקים שתומכים במושחתים", אמר שטרן, "סמוטריץ' תומך בחסינות, שהיא דוגמה לזה. אני מכיר את פרץ 50 שנה, למדנו יחד ושירתנו יחד. הייתי איתו ברגעים האחרונים בפינוי הבית שלו בגוש קטיף. הבן שלי אחר כך אצלו במכינה, אנחנו חברים טובים ויש בינינו הערכה דו צדדית". 

עוד הוסיף שטרן: "אם הייתי אומר לבן שלי ללכת למכינה של רפי פרץ, והוא יודע שרפי פרץ נותן לגיטימציה לחסינות לשחיתות, אז הוא לא היה הולך למכינה הזו. סמוטריץ' רק ניסה להתחמק משירות צבאי. הוא השתחרר בגיל 28 כדי ללכת לעבוד בפעילות פוליטית. זו לא הציונות הדתית". 
שטרן תקף את סמוטריץ' בנוגע לשירותו הצבאי וציין: "אנחנו בוחנים את היכולות שלנו על יושר, זה אחד מהערכים של הציונות הדתית. כשאתה מתגייס בגיל 28 כשיש לך תעודת עורך דין בכיס, למה לא התגייסת בגיל 20 כשהיית יכול להיות קרבי. זאת לא הציונות הדתית. אם יש ציונות דתית רפי פרץ צריך לדבר על חוק השבת, על גיור, על איך מאחדים את עם ישראל. זה לא משא ומתן לדון על חסינות משפטית לרה"מ". 

"אני לא חושב שכתנועה חברתית הציונות הדתית לא סיימה את דרכה, אני קורא לרפי פרץ להגיד לסמוטריץ' לזוז הצידה כי הוא סוג של טפיל בציונות הדתית, ולתת לו לטפל בדברים החשובים באמת. האופוזיציה לא עושה מה שהיא רוצה, ולא מקבלת הטבות מרה"מ במו"מ. כל מה שיש לנו זה לכתוב פוסטים ולהתראיין לתקשורת", סיכם חבר הכנסת.

פרץ וסמוטריץ'. צילום: פלאש 90


כזכור, בתחום החקיקה תדרוש איחוד מפלגות הימין להעביר את פסקת ההתגברות ולתקן את חוק החסינות על פי הגרסה שהייתה נהוגה בכנסת עד 2005 - כפי שח”כ סמוטריץ הצהיר לאחרונה מספר פעמים. התיקון שמציע סמוטריץ' יחזיר לקדמותו את המצב שבו כל ח”כ זכאי לחסינות אוטומטית. אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש את הסרת החסינות לצורך הגשת כתב אישום והעמדה לדין, יהיה צורך להשיג לשם כך רוב בוועדת הכנסת ואחר כך גם במליאה. התיקון, אם יאושר, יאפשר לנתניהו להתחמק מהעמדה לדין לאורך כל תקופת כהונתו.במפלגה דורשים גם לשנות את שיטת מינוי השופטים, כך שימונו על ידי הממשלה. בנוסף, הם דורשים לצמצם את סמכויות מבקר המדינה ולא לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה להתייצב בבג”ץ נגד עמדת הממשלה.

בתחום החקיקה מבקשים באיחוד הימין לקדם את הצעת חוק יסוד לימוד תורה, המעגן לימוד תורה כערך במדינת ישראל, דבר שייאלץ את בג”ץ להתחשב בו אם וכאשר יידרש לדון בגיוס בחורי ישיבות לצה”ל. עוד דורשת המפלגה להמשיך להקפיא את משכורות המחבלים ולאמץ את דוח השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להקשחה בתנאי המחבלים הכלואים. מבחינת התיקים, המפלגה דורשת באופן חד־משמעי את תיקי החינוך והמשפטים, כשתיק החינוך מיועד לפרץ והמשפטים לסמוטריץ'. דרישות קואליציוניות נוספות הן תקצוב תוכנית עידוד עלייה מצרפת והעברת תוכנית ממשלתית לחיזוק ההתיישבות ביו״ש בתחומי תעסוקה, תעשייה ובינוי.