בליכוד החליטו להסתער על קולות בוחרי מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, שלא עברה את אחוז החסימה, ולצרף אותם לשורות המפלגה. במקביל מכשירים את הקרקע לאפשרות של מיזוג עם כולנו וישראל ביתנו בדרך ל”ליכוד אחד גדול”.“138,598 מצביעים נתנו את קולם לימין החדש ונותרו ללא בית”, אמר אתמול ל"מעריב" גורם בכיר בליכוד. “היום אין להם אבא ואין להם אמא. הם אינם מעוניינים להצטרף לאיחוד מפלגות הימין של סמוטריץ’, ובדעותיהם הם קרובים יותר לליכוד. לכן יהיה זה אך טבעי לצרף אותם לשורות המפלגה”.
לדברי הבכיר, מזכירות הליכוד אמורה להתכנס בתקופה הקרובה כדי לקבוע תאריך למפקד שיימשך שלושה חודשים ויאפשר לבוחרי הימין החדש להצטרף לליכוד. להערכתו, ההתפקדות הצפויה של שקד לשורות הליכוד עשויה לעודד את המגמה. “הכוונה היא לקיים את ועידת הליכוד מיד לאחר המפקד ולבחור מוסדות חדשים”, הוסיף. הציפייה בליכוד היא כי גם רבים מתומכיו הפוטנציאליים של משה פייגלין, שהתאכזבו מכישלונו בבחירות, ירצו להתפקד לליכוד.
בתוך כך, על רקע הפגישה הצפויה להתקיים היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו”ר כולנו משה כחלון, אומרים בליכוד שמפקד יוכל לסלול את הדרך גם להצטרפות אלפים מתומכי כולנו לליכוד. ההערכה היא שסוגיית המיזוג בין הליכוד לכולנו תעלה על שולחן המשא ומתן בין שתי המפלגות, אולי כבר במהלך הפגישה היום בין נתניהו לכחלון. 

לדברי גורמים בליכוד, כחלון מצפה שנתניהו וצוות המשא ומתן הקואליציוני מטעמו ילך לקראתו. זאת משום שלדבריהם כחלון הסכים למיזוג מיידי בינו לבין הליכוד, אם כחול לבן הייתה מקבלת יותר מנדטים מהליכוד והנשיא ראובן ריבלין היה שוקל להטיל עליהם את מלאכת הרכבת הממשלה.
גורמים בליכוד אמרו אמש כי אם אכן יהיה בסופו של דבר מיזוג בין סיעות הליכוד וכולנו בכנסת, הדבר עשוי להיות מודל למיזוג אפשרי גם עם סיעת ישראל ביתנו - “בדרך ליצירת ליכוד אחד גדול”. בישראל ביתנו העדיפו שלא להתייחס לנושא.
יצוין כי בכולנו שבו והכחישו כל כוונה למיזוג או איחוד וטענו כי כל הדיבורים מגיעים מכיוון הליכוד. אולם השר אלי כהן אישר כמה פעמים כי מתקיימים מגעים בנושא ואף אמר “אין עשן בלי אש”.