תושב ירושלים בן 29 נעצר הלילה (חמישי) בחשד למעורבות בתקיפת חייל בשכונת מאה שערים אמש. החשוד יובא הבוקר לבית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרו. אתמול הגיע החייל לשכונה החרדית וכמה עשרות קיצוניים התגודדו סביבו וקראו לעברו קריאות. המשטרה פיזרה את הקיצוניים שהתגודדו במקום וסייע לחייל לצאת מהאזור. אף אדם לא נפגע באירוע, אולם במהלך הפיזור נזרקה אבן לעברו של אחד השוטרים.



הלילה, כאמור, במהלך פעילות מבצעית נעצר חשוד והובא לחקירה במשטרה. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פועלת בנחישות וללא פשרות תוך הפעלת מכלול האמצעים העומדים ברשותה על מנת לחקור, לשים ידה ולהביא לדין כל פורע חוק המרשה לעצמו לתקוף ולגדף את לובשי המדים". 



המתקפה נגד החייל התרחשה על רקע המגעים הקואליציוניים לממשלה הבאה, כאשר אחד המכשולים העיקריים כרגע הוא ככל הנראה בעניין חוק הגיוס, כאשר מצד אחד דורשים החרדים בתמורה לכניסתם התחייבות לשנות את החוק, ואילו מנגד דורש יו"ר ישראל ביתנו לפעול למען גיוס בני הישיבות. 



בעקבות אירוע התקיפה כתב ליברמן היום בחשבון הטוויטר שלו כי "קומץ חרדים קיצוניים מנסים שוב ושוב לפגוע בחיילי צה"ל. הם מתפרעים, צועקים, מקללים ואף משליכים אבנים על לובשי מדים. הקיצוניים הללו רחוקים מאוד מהדת היהודית ומהמסורת היהודית. מדובר בחבורה של בריונים והטיפול בהם חייב להיות בהתאם. רשויות החוק חייבות למצות איתם את הדין. אסור לנו להיות סלחניים ולהשלים עם הניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל".

לפני כחודש וחצי, הפגינו מאות חרדים וחסמו בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים, זאת בעקבות מעצר אברך שלא התגייס. במהלך המהומות נעצרו 30 מפרי סדר. במהלך ההפגנה נאבקו המפגינים עם השוטרים לחסימת הרכבת הקלה בעיר וגרמו לעצירתה למספר דקות.