בעשור הקודם היינו מחפשים עבודה דרך מודעות בעיתונים ובלוחות אינטרנטיים, ואילו היום החיפוש כבר הפך להיות הרבה יותר מורכב. 
 
"בימינו נהיה קשה מאוד להתחיל לחפש משרה לבד - לא כמו פעם, שזה היה כל כך ברור", אומרת איילת ורשביאק, מנכ"לית חברת קולגה משאבי אנוש המתמחה בגיוס למשרות ניהוליות ובכירות.
 
"היום אתה צריך שיהיה לך פרופיל משודרג ונכון ברשת החברתית לינקדאין, כדי שמגייסים יראו אותו ויוכלו לצוד אותך. אם אינך מופיע ברשת העסקית הזו, הסיכוי שימצאו אותך נמוך בהרבה. ואם לא ברור לך מה האתגר הבא בקריירה, איזה מקצוע אתה מחפש או באיזה כיוון אתה רוצה ללכת, אז אתה נזקק לשירותי ייעוץ, אימון, פסיכולוגיה תעסוקתית ועוד - זה מנעד רחב מאוד של מקצועות הנותנים בידי אנשים את הכלים הנחוצים למציאת עבודה".
 

ורשביאק מעידה כי פגישת ייעוץ לקריירה עולה 300 עד 800 שקל וכי אלפי ישראלים נעזרים בשירותי הייעוץ מדי שנה בשנתה.
 
"מי שמשדרג לך את הפרופיל בלינקדאין אינו בהכרח מי שכותב לך את קורות החיים", היא מוסיפה. "כתיבת קורות חיים היא מקצוע בפני עצמו. ובשביל ייעוץ על הקריירה, עליך לפנות לאדם נוסף. בהחלט ייתכן שתסתייע בכמה בעלי מקצוע למציאת עבודה מתאימה", היא מוסיפה.
 
ומדובר בלא מעט כסף. "אם לא היה לך פרופיל בכלל ברשת, ואתה רוצה לבנות פרופיל עם מילות מפתח נכונות כדי שהמגייסים יראו אותך, אז מדובר על סביבות 3,000 שקל", אומרת ורשביאק.
 
לדבריה, משתמשי השירות הם לא אנשים שמחפשים עבודה בפעם הראשונה וגם לא "צווארון כחול", אלא כל מי שנמצא בין שתי האוכלוסיות הללו. ורשביאק מעריכה כי 70% ממחפשי העבודה משתמשים באחד או יותר מהכלים שיש היום בשוק לשדרוג קורות החיים שלהם ולהכנה לקראת ראיונות עבודה.