בדרך לממשלה חדשה: פגישות המשא ומתן הקואליציוני עם הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה יחלו ביום ראשון בכנסת. נציגי הליכוד ייפגשו עם נציגי ש״ס בשעה 16:30, ולאחר מכן עם נציגי יהדות התורה בשעה 18:30. הנושא המרכזי סביבו צפוי להתנהל המשא ומתן עם שתי הסיעות האלו הוא חוק הגיוס לו הן מתנגדות בתוקף.



כזכור, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, זכה בבחירות האחרונות לחמישה מנדטים - וכיוון שגוש הימין עומד על 65 מנדטים בסך הכל, הדבר מהווה מנוף לחץ משמעותי עבורו במשא ומתן הקואליציוני. ליברמן, שמצפה לשוב לתפקיד שר הביטחון ממנו התפטר ואף לקבל תיק נוסף למפלגתו, דורש להעביר את חוק הגיוס בדיוק בגרסה שאושרה בכנסת היוצאת בקריאה ראשונה.



ליברמן כבר הבהיר כי יתנגד לכל שינוי בהצעת חוק הגיוס, ואמר כי אם לא תהיה לכך הסכמה מצד החרדים הוא לא חושש לשבת באופוזיציה או ללכת לבחירות חדשות. מנגד, סיעת יהדות התורה מציגה את העמדה ההפוכה באשר לחוק הגיוס, ונראה כי הנושא היחיד עליו היא מסכימה עם ליברמן הוא הנכונות ללכת לבחירות חוזרות.



דרישות מנוגדות לסיעות החרדיות. ליברמן. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



בשבוע שעבר פרסמה יהדות התורה הודעה לעומתית נגד חוק הגיוס, לפיה "קיבלנו החלטה שנעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף. במקביל, הודענו לראשי המטות בכל הארץ להישאר בכוננות מלאה, במידה וחס וחלילה הנושא הזה לא ייפתר. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות".



לפי דיווחים שונים, נתניהו לא רוצה להיות בידיו של ליברמן ומוכן להרחיק לכת עד כדי איחוד בין הליכוד לישראל ביתנו, כשגם האפשרות למיזוג עם כולנו של שר האוצר משה כחלון עלתה בליכוד. במידה ושר הביטחון לשעבר אכן יכנס לליכוד, הוא עשוי לקבל שריון לרשימה שלו לכנסת הבאה, וייתכן שאף יקבל כוח במרכז הליכוד בהתאם למספר חברי ישראל ביתנו שיביא עמו.