לחץ ישראלי ואמריקאי הוביל את יוניפי"ל, כוח האו"ם הזמני בלבנון, להגביר ואף להכפיל את כמות הפטרולים היומיים שהוא מבצע, כך דווח הבוקר (שישי) בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה. על פי הדיווח, הפטרולים התרחבו לאזורים נוספים, שבהם נטען כי חיזבאללה מאחסן טילים ואמצעי לחימה. עוד צוין בתחקיר כי הנספח הצבאי של ארה"ב בלבנון ביקר במטה יוניפי"ל בחודש מאי בשנה שעברה ואיים כי אם לא יהיו צעדים חדשים להגבלת פעילות חיזבאללה באזור - ארה"ב תקצץ בתקציב הכוחות.
בפרסום הלבנוני נטען כי "לחצים כבדים" מופעלים בתקופה האחרונה על הכוח המוצב בגבול ישראל-לבנון, זאת כחלק ממאמץ משולב להילחם בציר של איראן-סוריה-חיזבאללה. לפי העיתון, בשבועות האחרונים הגיעו ליוניפי"ל בקשות מצד מטה האו"ם להוסיף מסלולים חדשים לפטרולים שלהם, וכן להיכנס לאזורים שאליהם היו נמנעים מלהיכנס בעבר מדרום לנהר הליטני.
עוד נטען בתחקיר כי "מה שמעניין את ארצות הברית הוא להרחיק את חיזבאללה מהגבול עם ישראל". הם ציינו כי משנת 2017 הצליחו ארה"ב וישראל להוסיף עוד סמכויות חיפוש לכוחות. "הם מנסים להרוויח מנוכחות כוחות יוניפי"ל באמצעות דחיפתם לעקוב אחר פעילות חיזבאללה מדרום לליטני וללחוץ עליו בדרכים חכמות", הוסבר.

"יוניפי"ל הוסיפו עשרה פטרולים חדשים - חמישה בגזרה המזרחית וחמישה בגזרה המערבית - לשם פיקוח על אזורים שבהם נטען שחיזבאללה מאחסן טילים ואמצעי לחימה", כך טענו גורמים ששוחחו עם העיתון. הם טענו: "האזונים שהוכנסו לפיקוח, הוצגו בדבריו של מפקד פיקוד צפון לשעבר, אלוף יואל סטריק, בעת פגישותיו עם מפקד כוח יוניפי"ל". כך, גדלה כמות הפטרולים היומיים שמבצעים הכוחות מ-14-12 ביום לפני מבצע "מגן צפוני" לכדי 22-18.