גופות של 15 בני אדם, ביניהם שישה ילדים, התגלו בבית במזרח סרי לנקה שבו נערך קרב יריות עם חשודים במעורבות במתקפת הטרור במדינה, כך מסר הבוקר (שבת) הדובר הצבאי של סרי לנקה, סמית אטאפאטו.



אתמול החלו חילופי אש בין חיילים לחשודים ממוצא אסלאמי בעיר אמפרה, הנמצאת מדרום לעיירה באטיקלואה, אחד האזורים שנפגעו במתקפת הטרור שפקדה את המדינה ביום ראשון האחרון. סדרת הפיגועים התרחשה בשלוש כנסיות וארבעה בתי מלון מפוארים ברחבי קולומבו במהלך חג הפסחא, והביאה למותם של לפחות 250 בני אדם ומאות פצועים.



המשטרה מסרה כי בין ההרוגים שלושה מחבלים מתאבדים. הדובר הצבאי אטאפאטו מסר כי במהלך הקרב נשמעו פיצוצים ויריות. "הכוחות הגיבו ופשטו על הבית שבו מאוחסן מטמון גדול של חומרי נפץ", אמר בהצהרה.



הוא ציין כי החשודים החמושים היו חברי הקבוצה האסלאמית המקומי National Towheed Jama'at - NTJ, אשר להם יוחסה האחריות למתקפה הרצחנית לפני שישה ימים. עוד אמר, כי חומרי נפץ רבים ואלפי כדורי מתכת נמצאו בחיפוש בבית אחר באותו אזור.



נשיא סרי לנקה, מייטריפלה סיריסנה, אמר אתמול כי המשטרה בארצו מחפשת אחר 140 חשודים שלהם קשרים לדאעש. בהמשך דבריו, אמר הנשיא, המסוכסך עם ראש הממשלה רניל ויקרמסינגה, כי הממשלה החלישה את מנגנוני המודיעין במדינה בכך שהתמקדה בהעמדתם לדין של קציני צבא, שנחשדו בפשעי מלחמה במהלך מלחמת האזרחים עם הבדלנים הטמילים. 



הוא תקף את הממשלה - "עליהם לקחת אחריות, אני לא עודכנתי על המידע המודיעיני שהגיע לפני הפיגועים". סיריסנה אמר בשיחה עם כתבים כי "כמה צעירים מהמדינה לקחו חלק בקבוצה האיסלמיסטית המדוברת החל משנת 2013". לדבריו, מי שנחשב למנהיג המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור במדינה ביום ראשון, המוסלמי הקיצוני זהראן חשים, נהרג במהלכה. הוא ציין כי "חשים היה בעצמו אחד מהמחבלים המתאבדים, והוא פוצץ את עצמו במלון שנגרי לה בבירה קולומבו".



עוד הוסיף כי מפקד המשטרה הודיע על התפטרותו בעקבות האירוע. שר ההגנה של סרי לנקה המסירי פרננדו התפטר שלשום מתפקידו, ולקח על עצמו את האחריות לפיגועי ההתאבדות. הוא אמר שבעוד שלא היה כישלון מצדו, הוא לוקח אחריות לכשלים של מספר גופים שהוא עמד בראשם כשר ההגנה. השר טען כי שירותי הביטחון הגיבו בצורה פעילה למודיעין שקיבלו על האפשרות לפיגועים לפני שבוצעו. "עבדנו על זה. כל הסוכנויות האלה עבדו על זה", טען.