פחות מחודש לאחר שגופתו של נעדר קרב סולטאן יעקב רב סמל זכריה באומל ז"ל הושבה לישראל, אמר גורם ישראלי כי ישראל תשחרר שני אסירים סורים בעקבות השחרור, וכמחווה של רצון טוב. "ישראל החליטה בימים האחרונים על שחרור שני אסירים כמחווה של רצון טוב. הנושא לא עלה מראש", אמר הגורם והוסיף כי "ישראל פועלת ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים ותמשיך לפעול תוך שמירה על ביטחון ישראל".

האזרחים הסורים שישוחררו במסגרת עסקת חילופי השבויים הם זידאן טוויל, תושב הכפר ח'דר הכלוא בישראל מאז יולי 2008 לאחר שהורשע בהברחת סמים וצפוי היה להשתחרר ביולי הקרוב ואסיר בשם חמיס אחמד, פעיל פתח ותושב מחנה הפליטים ירמוכ שבסוריה, שנשפט למאסר עד שנת 2023 בגין ניסיון פיגוע בבסיס צה"ל. 

לכתבה המלאה


הלוויית זכריה באומל. צילום: מרק ישראל סלם


דיווח: כוח האו"ם החל לפקח על אזורי הטילים של חיזבאללה בלבנון
 
לחץ ישראלי ואמריקאי הוביל את יוניפי"ל, כוח האו"ם הזמני בלבנון, להגביר ואף להכפיל את כמות הפטרולים היומיים שהוא מבצע, כך דווח אמש בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה. על פי הדיווח, הפטרולים התרחבו לאזורים נוספים, שבהם נטען כי חיזבאללה מאחסן טילים ואמצעי לחימה. עוד צוין בתחקיר כי הנספח הצבאי של ארה"ב בלבנון ביקר במטה יוניפי"ל בחודש מאי בשנה שעברה ואיים כי אם לא יהיו צעדים חדשים להגבלת פעילות חיזבאללה באזור - ארה"ב תקצץ בתקציב הכוחות.


כריש לווייתן בשמורת האלמוגים

בפרסום הלבנוני נטען כי "לחצים כבדים" מופעלים בתקופה האחרונה על הכוח המוצב בגבול ישראל-לבנון, זאת כחלק ממאמץ משולב להילחם בציר של איראן-סוריה-חיזבאללה. לפי העיתון, בשבועות האחרונים הגיעו ליוניפי"ל בקשות מצד מטה האו"ם להוסיף מסלולים חדשים לפטרולים שלהם, וכן להיכנס לאזורים שאליהם היו נמנעים מלהיכנס בעבר מדרום לנהר הליטני.



לכתבה המלאה



כוח יוניפי"ל בגבול ישראל לבנון. צילום: AFP





ישראלית נעצרה לאחר שחרטה כיתוב על קירות הקולוסיאום

מקרה נוסף של "הישראלי המכוער": תיירת ישראלית בת 39 נעצרה אתמול באיטליה לאחר שחרטה כיתוב על קירות הקולוסיאום ברומא, כך פורסם אמש בעיתונות האיטלקית. על פי הדיווחים במדינה, הישראלית ששמה לא פורסם, חרטה על אחד מעמודי המבנה ההיסטורי את שמם של בעלה ושל ילדיה, ובעקבות זאת נעצרה. ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מוכר ומטופל על ידי הקונסוליה ברומא והמחלקה לישראלים בחול במשרד החוץ.

לכתבה המלאה

השחתה בקולוסיאום. צילום מסך

 
טראמפ: "לא שילמנו לקוריאה הצפונית עבור אוטו וורמביר"
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אמש לדיווח לפיו שחרורו של עם אוטו וורמביר, סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה, שהיה בשבי בקוריאה הצפונית, הוגשה לארצות הברית קבלה בסך שני מיליון דולר עלות הטיפול הרפואי בו. הוא כתב בטוויטר: "שום כסף לא שולם לקוריאה הצפונית עבור אוטו וורמביר, לא שני מיליון דולר ולא שום דבר אחר. זה לא ממשל אובמה ששילם 1.8 מיליארד דולרים עבור שחרור בני ערובה".

לכתבה המלאה

טראמפ. צילום: רויטרס


קים: "השלום בחצי האי הקוריאני תלוי לחלוטין בגישה האמריקאית בעתיד"
 
נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר במהלך פגישתו עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין כי "השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני תלויים לחלוטין בגישה האמריקאית לעתיד", כך דווח אמש בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. הדברים הללו נתפסים כאמור כהפעלת לחץ על ארצות הברית, בדרישה להפגנת גמישות מצידה, בכל הנוגע לדרישות שהציגו בפיונגיאנג להקל על הסנקציות, לעומת הגישה האמריקאית שהופגנה במהלך הפסגה עם הנשיא טראמפ בהאנוי בפברואר האחרון. 
 
המנהיג הצפון קוריאני אמר בתום הפסגה כי ימתין עד סוף השנה הנוכחית, לכך שארצות הברית תהפוך גמישה יותר בנושא הזה. "המצב באזור, ובחצי האי הקוריאני בפרט, נמצא במצב של קיפאון ועלול לחזור למצב הקודם, הכולל בין היתר צעדים חד צדדיים של האמריקאים - כפי שהם ביצעו בחוסר תום לב כלפי הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה הצפונית, בתום הפסגה הקודמת", אמר קים. 

לכתבה המלאה

קים ג'ונג און, ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס


המשטרה חוקרת: הושחת שער הכניסה לישיבה של הרב שנרצח בפיגוע
 
שער ישיבת ההסדר "עוז ואמונה" בדרום תל אביב נעקר במהלך הלילה ממקומו ונזק נגרם למבנה. בראש הישיבה עמד הרב אחיעד אטינגר, שנרצח לפני חודש וחצי בפיגוע בצומת אריאל. מהמשטרה נמסר כי שוטרים וחוקרים הגיעו למקום ואספו ממצאים ונסיבות האירוע נבדקות.

לכתבה המלאה

הנזק שנגרם לשער ישיבת "עוז ואמונה" בתל אביב. צילום: דוברות המשטרה

 
לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן: הלך לעולמו קלידן להקת "גזוז"
 
דני פאר, מוזיקאי, מעבד ואחד הקלידנים הכישרוניים בשנות ה-70 וה-80 הלך לעולמו בגיל 68 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא החל את דרכו כקלידן בלהקת הנח"ל והשתתף בתכניתה ה-23 "הפלנחניק" שהועלתה בשנת 1972 עם שחרורו הצטרף ליהונתן גפן ודני ליטני במופעים: "זה הכול בינתיים, בינתיים זה הכול" (1974) ו"מכתבים למערכת" (1976). בשנת 1977 ניגן במופע המשותף של דיויד ברוזה ויהונתן גפן - "שיחות סלון" ובאלבומו הראשון של יענקל'ה רוטבליט - "כך שחררתי את ירושלים" משנת 1978.

לכתבה המלאה

דני פאר. צילום: מסך


חול המועד וחג הפסח הוציא כמיליון ורבע ישראלים לטייל ברחבי הארץ

כמיליון ורבע מטיילים פקדו במהלך חג הפסח, חול המועד והחג השני את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. השמורות והגנים הפופולריים ביותר מבחינת תנועת המטיילים היו - גן לאומי קיסריה, שמורת הטבע עין גדי, גן לאומי מצדה, הגן הלאומי ירקון ושמורת טבע הבניאס. 
 
בנוסף, במהלך החג וחול המועד טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים ב-39 אירועי תאונות וחילוצי מטיילים שאיבדו דרכם במסלול או סבלו מפציעות כתוצאה מנפילות ומעידות והתייבשות עקב מחסור במים. בשלושה אירועים חולצו נפגעים בעזרת מסוק לבית החולים, וב-5 אירועים הנפגעים פעלו בניגוד להנחיות הבטיחות כגון ירידה משביל מסומן. 

לכתבה המלאה