בקהילה היהודית בסן דייגו מנסים הבוקר (ראשון) לעכל את התוצאות הקשות של אירוע הירי שהתרחש אמש בבית הכנסת של חב"ד בעיירה פאווי בעיר, במהלכו נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60. מתן בן שלוש, תושב סן דייגו, סיפר בגל"צ כי "הרב גולדשטיין סירב להפסיק את התפילה לאחר שנפצע, רק כשסיים הוא נסע לבית החולים".


"כמה חברים שלי היו באירוע, אחד מהם ספג כדור והציל בת של חבר אחר", סיפר בן שלוש, שקבע: "הוא גיבור על. הייתי במקום לפני פחות משבוע בברית. יש הלם, הלם טוטאלי. כולם היו באמצע תפילה, ופתאום פרץ המחבל עם אפוד מגן וקסדה והתחיל לירות לכל מקום. הבנתי שברגע שהוא ירה שישה כדורים, החלו צעקות והחל מאנשי משמר הגבול שהיה במקום ירה לעבר החשוד ופגע ברכב שלו. החשוד, ממה שהבנו, התקשר למשטרה ואמר להם שהוא ביצע את הירי. המשטרה הגיעה ועצרה אותו, והוא לא התנגד". 
 
זירת הירי בסן דייגו. צילום: דני אלמוג
זירת הירי בסן דייגו. צילום: דני אלמוג

הוא הוסיף כי "הרב לא היה מוכן להפסיק את התפילה, הוא סיים את התפילה עם פציעה ביד, ואמר שאנחנו חזקים, עם מאוחד, ושלא ישברו אותנו. רק לאחר מכן הוא הלך לבית החולים".
 
לדבריו, "אחרי שקרה המקרה אמרתי לאשתי שזה מפחיד שזה קורה לך בחצר האחורית. הייתי שם רק לפני שבוע עם המשפחה והילדים. זה מכניס אותך לכוננות מסוימת. נמשיך ללכת למקומות קדושים ולהיפגש בחגים".
 
"הרבה אנשים שולחים אהבה לעם ישראל"

הרב מנדל פוליצ'נקו מסן דייגו סיפר אף הוא על חברו, הרב גולדשטיין, שנפצע באירוע. "הרב גולדשטיין חבר שלי במשך 30 שנה, הוא מסור לגמרי לקהילה שלו. אחרי שנפצע הוא פעל כדי לעצור את היורה. הוא מסור לכל יהודי שצריך עזרה באזור הזה". 
כשאתה נערך לתפילות בפסח, אתה חושב על החשש הזה שיבוא אדם שטוף שנאה וינסה לפגוע?
"כן. יש לנו אנשי ביטחון עם נשק, אנחנו לוקחים את הנושא הזה מאוד ברצינות. אנחנו יודעים שזה לא דבר קל".

בחגים בית הכנסת הומה.
"כן, היה קהל גדול, היו הרבה אנשים". 
מחוץ לבית חב"ד התקיימה תפילה משותפת של נוצרים, מוסלמים ויהודים. זה מפתיע אותך?
"לא, קיבלתי הרבה הודעות מיהודים ומלא-יהודים לאחר האירוע. הרבה אנשים שולחים את אהבתם לעם ישראל, ולא רק יהודים".