כשברקע אפשר להריח את סוף כהונתו של אבו מאזן, עולה השאלה: האם ישראל מתקרבת לאינתיפאדה שלישית? כיצד נוצרת מערכת יחסים עם אנשי טרור מסוכנים? והאם לאורך השנים ישראל מאבדת את כושר ההרתעה שלה? 
ליאור אקרמן, לשעבר סגן ראש אגף בשב"כ , כיהן כראש לשכתו של ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר. בצבא היה ממקימי יחידת דוכיפת, ושירת כ-25 שנים בשב"כ בתחום חקירות מודיעין מבצעי במגזר הערבי. כיום הוא משמש כמומחה במיגון ובטרור, וכתב כבר ארבעה ספרים. 
בשיחה עם פרשננו הצבאי טל לב רם, בפרק החמישי בסדרת הפודקאסטים הצבאיים של 103fm, סיפר אקרמן על עבודתם של "אנשי הצללים", על מערכות היחסים שיצר עם אנשי טרור כמו מוחמד דחלאן וג'יבריל רג'וב: "אחרי שיחות ארוכות מגלים שמדובר באנשים עם שאיפות לאומיות שמתבדחים על ההנהגה הפלסטינית". על הקשר המיוחד עם יאסר ערפאת. "התרגש כשסיפרתי לו איך אבא שלי שרד את אושוויץ ואמר שהוא גיבור", סיפר על פגישתם. 

עוד סיפר מי שהיה סגן ראש אג"ף בשב"כ על המלחמה ארוכת השנים מול חמאס: "ישראל נכשלה בכך שאפשרה לארגון הזה להמשיך להתקיים". בהמשך השיחה, הוא ניסה להעריך האם יש סיכוי לחיות בדו קיום עם הפלסטינים וסיכם כי "אבו מאזן לא פרטנר לשום שיח".