רופאי בית החולים אסף הרופא קבעו הבוקר (ראשון) את מותה של תושבת לוד בת 65, שהגיעה אתמול במצב קשה מאוד. בית משפט השלום בראשון לציון האריך עד יום ראשון את מעצרו של הבן החשוד בתקיפתה של אמו, ושלח אותו להסתכלות פסיכיאטרית.

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון זהר דיבון סגל, מתחה ביקורת נוקבת על חוקרי תחנת המשטרה בלוד והנחתה להעביר את הנושא לבחינתו של מפקד התחנה כדי שיצרף מזכר לתיק החקירה, כל זאת במסגרת דיון שהתקיים בבית המשפט בעניינו של תושב לוד שנעצר בשבת כחשוד ברציחתה של אמו. השופטת החליטה להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים ולא ב-15 ימים כפי שביקשה המשטרה והנחתה כי החשוד ייבדק על ידי פסיכיאטר מחוזי בתוך 24 שעות בדיוק כפי שביקש פרקליטו של החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית עו"ד ניל סיימון. 
 
תחילה הובא החשוד לבית המשפט בחשד לתקיפתה ונסיון לרצח של האם, אולם, תוך כדי הדיון הודיע נציג המשטרה כי הוא מבקש לשנות את סעיף החשדות שכן מבית החולים נתקבלה הודעה על פטירתה של האם, היא קורבן העבירה. עוד קודם לכן מחה עו"ד סיימון נגד התנהלות המשטרה והחוקר בפרשה וציין כי הוא מופתע שכן מדובר בחוקר שהוא חוד החנית ולא בחוקר תורן של שבת. לדבריו המשטרה שיבשה חקירה בתיק האמור ופעלה בחוסר תום לב. "פגשתי את החשוד בתאו, כשהיה במצב פסיכיאטרי קשה, תוך שהוא אומר לי שהוא צריך טיפול דחוף", פתח הפרקליט את דבריו.

"ניגשתי לחוקר ואמרתי לו אבל הוא לא היה מוכן להעלות את הדברים בכתובים. פניתי ליומנאי שנתן לי מזכר ואכן המזכר נמצא אצל היומנאי, אולם באופן תמוה הוא לא מופיע בתיק החקירה. למרות שידעו בדיוק באיזה תיק מדובר לא הלכו לקחת אותו. מה שיותר גרוע הוא לא היה בבדיקה פיסיכיאטרית", הסביר, "זה שיבוש חקירה של אדם שחשוד בניסיון לרצח. לא לקחו אותו לפני וזה שיבוש בכוונה כי לא לקחו אותו גם אחרי. לא לקחו אותו לפסיכיאטר לגבי מצבו הנפשי למרות שהוא מוכר, וחרף בקשתי בתחנה ותיקים שנסגרו או ההליכים הופסקו בהם עקב מצבו נפשי". לדבריו, מה שהמשטרה עשתה פה זה חבלה בחקירה במזיד. "לדעתי הדבר צריך לעבור להסברים ברמה הגבוהה ביותר. לא ייתכן בתיק כזה שמונעים ממנו למצוא פסיכיאטר. לא לשוחח, לא לבדיקה, זו פגיעה מהותית", הוסיף, "נבקש לצמצם את הימים כי אני לא סומך על המשטרה, צר לי לומר את זה".
 
השופטת דיבון סגל, מצאה כי יש טעם לטיעוניו של הסניגור והחליטה להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים בלבד וזאת כשהיא קובעת. "דומה שאין מחלוקת של ממש בדבר קיומו של חשד סביר" וציינה . "החשוד נתפס כאשר הגיעו השוטרים לביתו, כאשר הוא רוכן על הקורבן (אימו א.ח) במטבח ומנסה לחנוק אותה. שוטרים העבירו את הקורבן לבית החולים במצב אנוש. קיימת עילה מובהקת של מסוכנות". לצד עמדתה זו מתחה השופטת ביקורת על התנהלות המשטרה. "למרות שהיחידה החוקרת היתה מודעת למצבו הנפשי כפי שעולה מכלל חומר החקירה, לרבות עברתו הפלילי ובשים לב ל-במ/2 החשוד לא נלקח לבדיקה רפואית בסמוך למעצרו. מעבר לכך ובשים לב להוראות חוק סדר הדין הפלילי, היה ראוי להביאו בפני שופט בהקדם האפשרי, קרי אתמול בצאת השבת, בחרה היחידה החוקרים מטעמים השמורים עימה שלא להביאו בפני שופט", הסבירה.

"לא מצאתי הסבר מניח את הדעת מדוע החשוד לא הובא בפני בית המשפט אתמול וכאמור לא מצאתי בתיק החקירה הסבר מניח את הדעת מדוע לא הועבר לבדיקה ראשונית בסמוך למעצרו. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שפעולת החקירה שבוצעה בתיק , בוצעה בשעות אחר הצהריים המוקדמות", ציינה. השופטת התייחסה גם לעובדת העדרו של המזכר בתיק החקירה וסיכמה: "בשים לב לדברים האמורים מצאתי להעביר העתק ההחלטה למפקד תחנת לוד באמצעות המזכירות אשר יתן דעתו לאמור ויצרף מזכר מתאים לתיק החקירה".

כזכור, על פי החשד, בנה בן ה-45 תקף אותה בדירה ברחוב דוד המלך. השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווח של שכנים על רעש וגילויי מצוקה של בעלת הדירה. כוח המשטרה פרץ לדירה ואיתר בתוכה את האישה במצב קשה, מחוסרת הכרה. באותה שעה שהה במקום גם בנה, והוא נעצר בחשד לתקיפתה של אמו. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים אך מותה נקבע בשל אופי הפציעה ממנה סבלה.