האב ושני אחיו של מתכנן הטבח בסרי לנקה נהרגו במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון המקומיים, לאחר שאלו פרצו לבית בו התחבאו לפני כיומיים, כך לפי בכיר במשטרת סרי לנקה שצוטט הבוקר (ראשון) ברויטרס. 

זאיני האשים, רילוואן האשים ואביהם מוחמד האשים, שתועדו בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, בו קראו לצאת למלחמה נגד כל הכופרים, היו בין 15 ההרוגים בעימות עם חיילים באזור החוף המזרחי של המדינה. מדובר בקרובי משפחתו של זהארן האשים, מי שנחשב למנהיג חוליית המחבלים שרצחה יותר מ-250 בני אדם בכנסיות ובבתי מלון ברחבי האי.
בסרי לנקה עדיין נשמרת הכוננות העליונה מאז ההתקפות שהתרחשו ביום הראשון של חג הפסחא, כאשר במסגרת זו 10,000 חיילים מקומיים עדיין פרוסים ברחבי האי, ומבצעים חיפושים אחר חברי שתי קבוצות אסלאמיסטיות מקומיות, שלהן, לפי החשד, יש קשר למתקפה. 
מחבלי דאעש שלקחו אחריות על הפיגוע. צילום: רשתות ערביות
מחבלי דאעש שלקחו אחריות על הפיגוע. צילום: רשתות ערביות


שלשום, כאמור, התרחשו חילופי האש בין חיילים לחשודים ממוצא אסלאמי בעיר אמפרה, הנמצאת מדרום לעיירה באטיקלואה, אחד האזורים שנפגעו במתקפת הטרור שפקדה את המדינה ביום ראשון האחרון. המשטרה מסרה בשבת כי בין ההרוגים שלושה מחבלים מתאבדים. 
 
הדובר הצבאי אטאפאטו מסר כי במהלך הקרב נשמעו פיצוצים ויריות: "הכוחות הגיבו ופשטו על הבית שבו מאוחסן מטמון גדול של חומרי נפץ", אמר בהצהרה. הוא ציין כי החשודים החמושים היו חברי הקבוצה האסלאמית המקומי National Towheed Jama'at - NTJ, אשר להם יוחסה האחריות למתקפה הרצחנית לפני שישה ימים. עוד אמר, כי חומרי נפץ רבים ואלפי כדורי מתכת נמצאו בחיפוש בבית אחר באותו אזור.