ביום שישי האחרון נחתה בארץ הזמרת האופרה־פופ הבינלאומית אמה שפלן, המשלבת בשירתה בין אופרה, מוזיקת טראנס, מוזיקה סקוטית מסורתית, מוזיקה קלאסית, פופ, רוק ומוזיקה אלקטרונית. הכוכבת הצרפתייה בת ה-44 לסיבוב הופעות נוסף, והפעם בסיוע שחקן חיזוק מקומי בדמות עידן רייכל. המופע, בהיכל התרבות בתל אביב, נפתח עם Claire de lune בביצוע "שפלני" מכשף, מרטיט ומצמרר, שעורר בי תהיה איך קול כל כך עוצמתי בוקע מגוף כל כך דקיק וקטן. בהמשך בוצעו במתכונת דומה גם Da Me Non Venni, Tu Che Di Ciel, Ira Di Dio ועוד, שזכו לעיבודים מושקעים והדוקים ושילבו נהדר בין רוקנרול למוזיקה קלאסית.



למרות קולה המלאכי של שפלן - שעליו אין עוררין - קטעי הקישור שלה כללו מבוכה קלה, דיבור חסר בטחון וצחוק חסר פשר. במקרה הזה, למעט "תודה רבה" שהגניבה בעברית, עדיף היה לוותר על קטעי הקישור.


"מכל האהבות" אמה שפלן ועידן רייצל. צילום: אלוני מור

הסקרנות הגיעה לשיאה כששפלן הציגה באמצע המופע את עידן רייכל. השניים ביצעו יחד, בין השאר, את Spente Le Stelle בצורה סוחפת ולא פחות ממושלמת. עם זאת, כששפלן שרה את "אם תלך" בעברית, זה נשמע גרוע, גם בסיוע "רייכלי" צמוד. זה פשוט לא עבד. הפקשוש חזר על עצמו בגדול גם ב"מכל האהבות".



לזכותה של שפלן ייאמר שבאמצע הביצוע של Fifth Heaven, המיקרופון שלה התחיל לזייף, ובכל זאת היא המשיכה לשיר כמקצוענית כאילו מאומה לא קרה, עד שהתקלה טופלה.



בשורה התחתונה, שפלן ביצעה את מיטב להיטיה וסיפקה לקהל מנה גדושה מכישרונה ומקולה המדהים.הפינאלה, שאמור היה לשמש כהדרן סוחף, אכזב מאוד. אחרי ששפלן ביקשה מהקהל לבחור שיר שתבצע, היא סירבה לכל הבקשות ("בביקור הבא", כך אמרה) ושרה בשנית את Spente Le Stelle, שהיה מיותר.

"spente le stelle" אמה שפלן ועידן רייכל. צילום: אלוני מור


המופע טעון שיפור בכל הקשור לקטעי הקישור המקרטעים, בחירת שירים בשפות זרות והימנעות מביצועים חובבניים לשירים ששפלן לא שולטת בהם. הוא אומנם היה מהנה, אך לא מושלם.