מדהים. על גיא לוזון אומרים שהוא כולו בוער, מאמן שמביא רגש אדיר, מטריף את שחקניו. אתמול היה המשחק הכי חשוב של מכבי פתח תקווה מאז שובה לליגת העל ב-2013, והכי חשוב של גיא לוזון מאז עזב את החממה המשפחתית. אתם ראיתם אש? בערה? הטרפה?
מה שראינו זה קבוצה לחוצה, שלא עושה הגנה ומתקשה בהתקפה, זרים מנותקים ושחקני בית מאובנים. מנגד ראינו קבוצה שמחה, שמשחקת כדורגל התקפי יוצא דופן. יכול להיות שעכשיו, כשהלחץ שוב על אשדוד, כל הכדורגל המשוחרר הזה יתנדף, אבל אין ספק למי הגיע אתמול לנצח במושבה ולפי זה למי מגיע להיות בליגת העל.

והנורא מכל עוד לפני הלוזונים. במשחק הבא הם נגד הפועל חיפה, קבוצה שלא היו לה איתה משקעים עד למשחק ההוא במושבה לפני שבע שנים. לא בטוח שאם מציבים אופציה בפני אוהדי הפועל חיפה, את מי להוריד - מכבי חיפה או את פתח תקווה - הם אוטומטית בוחרים באופציה הראשונה.
 
 
מעמד הביניים הולך ונעלם
העובדה שהפועל חדרה בפלייאוף עליון, ולליגה השנייה תרדנה שתי קבוצות ליגת על ותיקות, וששום דבר עוד לא סגור הרמטית וגם לליגת העל עומדות בתור שש קבוצות (אף ששתיים בלבד עולות), מצביעה על תופעה: הפער בין הגדולות לבין הבינוניות גדל באופן דרמטי. לעומת זאת, הפער בין הבינוניות לחלשות כלל לא קיים.
 
ולכן בית"ר ירושלים פינתה את מקומה בפלייאוף העליון בעונה שעברה למכבי חיפה, והפועל חיפה להפועל חדרה, אבל הרוב נשאר אותו דבר. וזה רלוונטי גם לליגות גדולות אחרות בעולם. הגדולות הן ליגה בפני עצמן, וכל מי שנשר מהאליטה הזו פשוט מדשדש מפה ולשם. קחו בחשבון שהמגמה הזו רק תחריף, ואז מועדונים יצטרכו לטפח לעצמם אג'נדה אחרת, לחיות עם נרטיב חדש.
 
איפה היתה הטעות?
חיים סילבס הציל אתמול את הפועל חיפה מירידה, במשחקו הראשון בקבוצה, במאבק לא פשוט נגד סכנין ששיחקה באמת על חייה. על עתידה ועל קיומה. במשחק אחר הפסידה קריית שמונה בבית לבית"ר ירושלים והסתבכה במאבקי הירידה.

אז יכול להיות שחיים סילבס לא הצליח העונה בקריית שמונה, אבל מי שחושב שהוא מאמן פחות טוב מכפי שחשבו עליו כשהגיע לשם, טועה בגדול. הוא בטח לא נופל מכל המאמנים שמסתובבים בליגה וקופצים מקבוצה לקבוצה. הפועל חיפה, אגב, היא קבוצת ליגת העל השלישית בקריירה של סילבס. הוא לא מדלג כל כך כמו היתר.
 
נכון שאיזי שרצקי הוא תופעה מדהימה בכדורגל שלנו, וההישגים של קריית שמונה איתו הם חסרי תקדים, בלי להזכיר את פרס ישראל (שאם שמעון מזרחי קיבל אז גם לשרצקי מגיע), אבל בכל הקשור למאמנים בשנים האחרונות, שרצקי מהיר שליפה ועושה טעויות.
 
משחקי השף
ובואו נדבר קטנה על דור מיכה, שאתמול הגיע ל-70 בישולים בליגת העל וחלף על פני אייל ברקוביץ'. כמובן שההשוואה לברקו היא כמו ההשוואה בין רונאלדו למסי - שניהם מוסרים גדולים - אבל מאחר ומדובר במוסר הכי גדול מאז ברקוביץ', תמיד תישאל השאלה מה היה קורה אילו היה יוצא החוצה ומנסה לשחק לא רק במדינה אחרת, אלא סתם במועדון אחר.
 
מיכה מזכיר לי את יוסי אבוקסיס. כשהוא שיחק לצידו של אלי אוחנה, הוא לא הוערך מספיק עד שאוחנה נפצע, ואז הביא לבית"ר אליפות וזכה בתואר כדורגלן העונה. מיכה נחשב שנים למפטם של זהבי, והיו שחשבו שבלי זהבי מכבי תתקשה לזכות באליפות. אז היא זכתה, והיא שוברת שיא כל שבוע, ומיכה כדורגלן העונה. שחקן גדול!