בדרך למועדון הירח? סוכנות החלל היפנית החל בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הגדולה במדינה טויטה, במטרה לייצר גשושית ירח. מדובר בכלי רכב בעל שישה גלגלים, שיכול לשאת שני בני אדם במרחק של כעשרת אלפים קילומטרים. על פי הדיווחים, הם מתכננים להנחית את הכלי על הירח בעוד כעשור. טכנולוגיית הדלק של טויטה תפעיל את הגשושית, שתאפשר לאסטרונאוטים הנמצאים בה להסיר את חליפת החלל ולמעשה לחיות על הירח. הם יוכלו לחקור כך את השטח, הסביר סגן נשיא בכיר בחברה. 
קויצ'י ווקאטה, אסטרונאוט שטס במעבורת החלל של נאס"א ושימש כמפקד היפני הראשון בתחנת החלל הבינלאומית, אמר באירוע של הסוכנות היפנית: "זה פרויקט מאתגר מאוד". הוא ציין כי תקוות רבות נתלות בטכנולוגיה של טויטה. גודלו של הרכב זהה למימדם של שני אוטובוסים קטנים, בסביבות שישה מטרים ושטח התנועה בהם יעמווד על כ-13 מטרים. 
מהפרסום ב"בלומברג" עולה כי הגשושית תעשה שימוש במערכת סולארית וכן במכלי דלק כדי לנוע על שטח הירח. היא צפויה לנחות לפני שתגיע משלחת אנושית על הכוכב, וינוע באופן אוטונומי כדי לפגוש אותם. ההודעה מתפרסמת ברקע הידיעות על המאמצים של סין להתקדם במירוץ לירח, כאשר התקציב שלהם עומד על כשמונה מיליארד דולרים - שני רק לזה האמריקאי. 

כזכור, בינואר האחרון סין עשתה היסטוריה, כאשר הצליחה להנחית חללית בצד האפל של הירח. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הסינית, החללית צ'אנגה 4 (Chang'e 4) נחתה בהצלחה בשעה 10:26 בבוקר שעון בייג'ינג (4:26 לפנות בוקר שעון ישראל). זו החללית הראשונה שנוחתת על הצד המרוחק של הירח ולכן מדובר בהישג מבחינת סין, שמנסה לקבע את מקומה כמעצמה בתחום החלל. סין מנסה להשיג את רוסיה וארצות הברית במירוץ בדרך לחלל, כדי להפוך למובילה בתחום עד שנת 2030. כמו כן, הם מתכננים לשגר בשנה הבאה תחנת חלל מאוישת.