עשרות עובדי מפעל חרסה בבאר שבע הפגינו הבוקר (שני) בכניסה אליו, לאחר שאתמול הודיע בעליו לנציגי ההסתדרות ולוועד העובדים כי הוחלט לסגור אותו לאחר כ-70 שנה. העובדים המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב בין היתר "70 שנה ירדו לטמיון", "חרסה 'כחול לבן' בטורקיה" ו"נלחמים על הלחם שלנו". במהלך המחאה, חסמו העובדים את מקטע הכביש דרך בן גוריון מהמרכז המסחרי "ביג" בבאר שבע לכיוון כביש 60.



מחאת עובדי מפעל חרסה

מההסתדרות נמסר כי אתמול, בתום חופשת הפסח, העובדים לא הורשו לשוב לעבודתם והנהלת המפעל שכרה חברת אבטחה כדי למנוע את כניסתם למקום עבודתם. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הורה לעובדים לסרב לקבל מהנהלת החברה מכתבי פיטורים עד אשר יוסדרו בהסכמות זכויותיהם והתנאים שיקבלו כתוצאה מסגירת האתר.



צילום: דוברות ההסתדרות



חרסה הוא מפעל לייצור כלים סניטריים, כמו אסלות וכיורים. מדובר במפעל היסטורי שהוקם בבאר שבע זמן קצר לאחר קום המדינה. הוא מונה כ-115 עובדים, תושבי באר שבע והסביבה, אשר מועסקים ישירות כעובדי המפעל, מאוגדים בהסתדרות ובעלי הסכם קיבוצי. בנוסף, המפעל מספק פרנסה לעוד מאות עובדים במעגלים חיצוניים.



כבר מזה כשנתיים קיים חשש בקרב העובדים לגבי עתידם התעסוקתי, בשל העובדה שבעלי החברה בנו מפעל לייצור כלים סניטריים בטורקיה. עתה התממש החשש עם החלטת החברה לסגור את המפעל בבאר שבע ולהעביר את מלוא הפעילות שלו לטורקיה.