אחת הסערות הגדולות שליוו את בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2019 היתה פרישתה של להקת "שלוה" מתחרות "הכוכב הבא לאירוויזיון". פרקים ספורים לפני סיומה של תוכנית הריאליטי, ההרכב שמורכב ממוזיקאים בעלי מוגבלות, והסתמן כאחד המועמדים המובילים לניצחון, הודיע על פרישה מהתוכנית. ההודעה הגיעה בעקבות החשש שאם הלהקה תנצח בתחרות ותיבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, היא תיאלץ לחלל את השבת עם החזרות האינטנסיביות שיידרשו גם עבודה ביום הקדוש. היום (שני), עם שוך הסערה, הלהקה השיקה את שירה הראשון "הדלת תהיה פתוחה".



להקת "שלוה" שתופיע במסגרת החלק האמנותי של האירוויזיון, בנק הפועלים, והחברה למתנ"סים ובתמיכת YouTube, הכריזו היום על השקת מהלך חברתי ציבורי רחב לשילוב אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה: "דלת פתוחה לכולם" - במסגרתו נחשף השיר החדש.



מסקר שערכה החברה למתנ"סים לפני כשנה אשר בחן את מידת הנכונות של הורים לכך שילדיהם ישתתפו בפעילות שבה ישתתפו גם ילדים עם מוגבלויות, עולה כי רק כ-10% מההורים הביעו נכונות מלאה לכך. לכ-90% מההורים הפריע במידה כלשהי שילדם ישתתף בפעילויות חברתיות מסוימות ביחד עם ילדים עם מוגבלויות.



כחלק מהשקת המהלך, ניתנה למשתתפים באירוע הזדמנות ראשונה לצפייה בשיר החדש של להקת "שלוה" - "הדלת תהיה פתוחה" שכתבו אמיר דדון עם להקת שלוה וירון ברונבינסקי, הלחין אותו אמיר דדון והפיק מוסיקלית גלעד שמואלי.



על מנת להמחיש את משמעות ממצאי הסקר, רק צופה אחד מתוך עשרה צופים שינסו לצפות בקליפ יצליח לצפות בו – בהתאמה לממצאי הסקר המשקף את מידת הנכונות הקיימת לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית. לאתר YouTube עלה קדימון לקליפ בו חברי הלהקה מספרים על הממצאים - כאשר רק אחד מתוך 10 גולשים נחשף בתומו לקליפ עצמו, אתחול הסרטון, אם תהיתם, לא יוביל אתכם לקליפ המבוקש.





בנק הפועלים, שלוה והחברה למתנ"סים קוראים לציבור הרחב להצטרף לחתימה על האמנה החברתית הקוראת לשילובם של אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה. לאחר החתימה על האמנה ברשת ניתן יהיה לצפות בקליפ באופן חופשי.

המהלך, אשר הושק במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בהשתתפות ארגונים חברתיים הינו ראשון מסוגו והוא יימשך בשבועות הקרובים באתרים רבים וב-YouTube תחת המיתוג #הדלת_פתוחה_לכולם. במהלך האירוע חתמו ראשי הגופים על אמנה חברתית הקוראת לשילובם של ילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלויות בחברה הישראלית – והיא מבטאת את המחויבות ואת החשיבות הרבה שהם רואים למטרה החברתית המשותפת. 



להקת שלוה עם אמיר דדון, אריק פינטו. צלם : אביב גוטליב
להקת שלוה עם אמיר דדון, אריק פינטו. צלם : אביב גוטליב