הולך בדרכו של האב: בילאל ארדואן, בנו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, אמר היום (שני) במהלך כנס בו השתתף כי "ישראל מגבירה את הלחץ על הפלסטינים בגבול, כי היא רואה את האסלאם מפולג. בימינו, ישראל מפחדת מטורקיה, כיוון שהיא רואה את התהליך שהיא מובילה. למה אנחנו אוהבים את את רג'יפ טאיפ ארדואן? כי הוא מקדיש את חייו למען אללה, ורוצה שנעשה את חיינו משמעותיים למען אללה".

בילאל גם התייחס ל"פגיעה במוסלמים ברחבי העולם", לדבריו, וייחס אותו לפילוג שיש באסלאם. בילאל, כזכור, כבר התבטא בעבר נגד ישראל והאשים אותה בפגיעה מכוונת בטורקיה. 
כזכור, בחודש שעבר הסתבך בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, עם נשיא טורקיה כאשר תקף אותו במספר ציוצים שונים בטוויטר. ארדואן, מצידו, לא נשאר חייב, קרא לנתניהו האב "לצבוט" באוזנו של בנו וערך השוואה בין נתניהו הבן למבצע הטבח במסגדים בניו זילנד, ברנטון טרנט. . במהלך נאום שנשא בגליפולי אמר ארדואן כי "אנחנו כאן עד יום הדין. אתם לא תוכלו לשנות את שמה של איסטנבול לקונסטנטינופול", בהתייחסות לציוץ של נתניהו הבן בו כינה את העיר הטורקית בשמה מתקופת השלטון הנוצרי.

"ההצהרות של בנו של נתניהו והטרוריסט בניו זילנד הן זהות. הם מוזנים מאותו מקור", אמר הנשיא הטורקי. ארדואן טען גם כי היורה מניו זילנד לא פעל לבד, אלא היה חלק מרשת רחבה יותר ששואפת לתקוף את טורקיה ואת המוסלמים. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ אז בתגובה כי "ארדואן כנראה שכח שהאימפריה העות'מאנית כבר עברה מן העולם. היום לעם היהודי יש מדינה משלו – חזקה, איתנה, דמוקרטית וחופשיה – שלא מתרגשת מאיומים. אם ארדואן רוצה שיעור בחופש דת וכיבוד בני כל הדתות, הוא יכול ללמוד מהדמוקרטיה הישראלית שמכבדת בצורה מופתית את כל הדתות".