ה-FBI, המשמש לחקירת פשעים פדרליים ואיסוף מידע על פעולות טרור, חתרנות וריגול, אישר הערב (שני) בהצהרה לתקשורת האמריקאית כי קיבל התרעה על אירוע הירי הקטלני בבית הכנסת של חב"ד בפאווי, סן דייגו חמש דקות לפני שהתרחש. 

על פי הארגון, ההודעה התקבלה חמש דקות בלבד לפני האירוע, וכללה את הפוסט שפרסם הרוצח ג'ון ארנסט - אך ללא פרטים מזהים שלו וללא מידע על המיקום בו יבצע את הפיגוע. סוכני ה-FBI פעלו מיד עם קבלת ההתרעה לאיתור הרוצח, אולם הזמן המועט שנותר לא אפשר את איתור הרוצח לפני שביצע את הירי. 
כזכור, באירוע הקשה נהרגה לורי גילברט קיי, כאשר הרבי של בית הכנסת, ישראל גולדשטיין, נפצע בידיו ואיבד כמה מאצבעותיו. שני ילדים נפצעו גם הם, וג'ון ארנסט נעצר מחוץ לבית הכנסת לאחר שנורו לעברו מספר כדורים מצד אחד המתפללים במקום. 


לא נעצר בזמן. ג'ון ארנסט

 
בתוך כך, הקהילה היהודית במקום אוספת את השברים ומדברת בשבחה של לורי קיי. הרב גולדשטיין, שאיבד כאמור כמה מאצבעותיו באירוע, תיאר את גופה חסר החיים של קיי על הרצפה, תוך שבעלה ניסה להחיות אותה לפני שהתעלף. "זה המראה הכי קשה שיכולתי לראות", אמר לכתבים. "לורי לקחה את הכדור עבור כולנו, היא מתה בשבילנו". 
היורה, שנמלט מהמקום בתחילה, נעצר בסמוך אליו לאחר שהתקשר למשטרה כדי להיכנע. כתב האישום נגדו יכלול, ככל הנראה, גם הצתת מסגד הסמוך לבית הכנסת בחודש שעבר, והמשטרה חוקרת את האירועים כפשע שנאה. אמש נמסר ממשרד השריף המקומי בסן דייגו כי ארנסט בן ה-19, תושב העיר, פעל לבדו ולא כחלק מארגון.

כזכור, בטרם ביצע את הירי כתב החשוד מניפסט אנטישמי ברשתות החברתיות, בו טען בין היתר כי קיבל השראה מברנטון טרנט, החמוש שביצע את הירי בו נהרגו כ-50 בני אדם בשני מסגדים בניו זילנד. הוא הוסיף כי אינו תומך בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אותו כינה "ציוני, אוהב יהודים ובוגד אנטי-לבן".