אני בן 27, ומאז שאני זוכר את עצמי, אני סובל מבעיות קשב וריכוז קשות ומדיסקלקוליה. לפני כמה חודשים התחלתי ללמוד צילום במכללה. אני נהנה מהצילום עצמו אך מתקשה בפן העיוני של הלימודים. ניסיתי לפנות לוועדות של ביטוח לאומי, אבל אני מרגיש שהם מקשים עלי בקבלת הקלות ללימודים כמו שאני צריך. יש לי מוטיבציה להצליח בתחום, ועולם הצילום הוא החלום שלי, אך אינני מוצא את דרכי. מה עלי לעשות?
"לתפיסתי, כל אחד מאיתנו בנוי מנקודות חזקות וחלשות, ועלינו להעצים את הנקודות שאנחנו חזקים בהן. להערכתי, אחרי שאתה מחזק את הדברים שאתה חזק בהם, שאר החולשות שלך מתגמדות והביטחון שלך עולה. ככל שאתה מרגיש נוח יותר בסביבתך, שאר התופעות הופכות לכמעט לא רלוונטיות. אתה לוקח את הדברים שאתה חזק בהם ומקריב אותם על מזבח הדברים שאתה חלש בהם. אתה אומר לעצמך שיש לך בעיות שאתה רוצה להתמודד איתן, אך בפועל אתה נחלש והפחדים שלך מתגברים. כך אתה לא נהנה מהחוזקות שלך, ועל הדרך מאבד את ההנאה. אם החלום שלך הוא לעסוק בצילום, אני תוהה מדוע אתה לא לומד את התחום בדרך אלטרנטיבית ומבצע אותו רק בפן המעשי. הרי זהו אינו מקצוע הדורש ממך איזושהי תעודה – רק ידע, מוטיבציה וכישרון. במקום לשלם כ־40 אלף שקלים לתואר בצילום, אני מעריך שתוכל לשלם הרבה פחות, אפילו כשליש מהמחיר, אם תחבור לצלם מקצועי שילמד אותך איך הוא עובד, אולי אפילו תוכל להפוך לשוליה שלו. זה נשמע לי חסכוני וגם מעניין הרבה יותר. ברגע שתחבור לאדם מצליח בתחום, תלמד המון הלכה למעשה. בעיניי, הדבר הכי גרוע בשבילך הוא לשבת בוועדות בביטוח הלאומי ולהתחנן על נפשך. אל תשווה את עצמך לאנשים אחרים, וצא לדרך שתעשה לך טוב. כל השאר – לא מעניין".

לפני כשבע שנים חליתי בסרטן, וכיום אני נמצא בתהליכי טיפול, אבל מצליח לתפקד. פניתי לחברה שעזרה לי בבירוקרטיה מול המדינה בנוגע לאחוזי הנכות, ולאחר תהליך ממושך זכיתי לקבל 100% נכות. הסבירו לי שאני עתיד לקבל בכל שנה החזרי מס של כ־100 אלף שקלים. אני מאמין שבעוד תקופה עתיד להצטבר לי בחשבון סכום של חצי מיליון שקלים, ותוהה מה לעשות עם הכסף לנוכח מצבי הרפואי. מה דעתך? 

"לתפיסתי, הדבר הנכון ביותר עבורך הוא לחשוב איך אתה משתמש בכסף הזה כדי לייצר נכסים מניבים. תוכל לפנות לתחום הנדל”ן ושוק ההון בצורה סולידית ומסודרת. כל שתצטרך הוא לבחור בית השקעות טוב ולהגדיר את רמת הסיכון, מלבד זאת, הנושא לא אמור להפחיד אותך כלל. חצי מיליון שקלים הם סכום יפה מאוד לרכישת דירה להשקעה במדינת ישראל. זהו סכום כסף שיכול לייצר לך הכנסה מניבה, ובמקומך לא הייתי פוסל גם את האופציה הזאת. יש דירות להשקעה ברחבי הארץ, החל באזור מגדל העמק וטבריה וכלה באזור הדרום. חשוב לציין שאם תיתקל בבעיה כלשהי ותיאלץ למכור את הדירה, תוכל בקלות למשכן אותה או למכור אותה".
בני בן ה־13 הוא ילד בעל צרכים מיוחדים. לאחרונה הצלחתי לגייס סכום כסף לא מבוטל דרך כל מיני ביטוחים, וכעת אני מעוניין להבטיח את עתידו בסכום שגייסתי בצורה החכמה ביותר. האם נכון לקנות לו דירה להשקעה כדי שיהיה לו נכס משלו כשיגדל?
"במסגרת עבודתי נתקלתי בלא מעט אנשים שעברו ועוברים את התהליך שאתה עברת מאז שהילד נולד, ואני מבין ללבך ויודע עד כמה זה משנה חיים לגדל ילד בעל צרכים מיוחדים. ממה שאתה מתאר, נשמע שדירה היא הפתרון הנכון. ברמה הכלכלית, אם עושים רכישה טובה של דירה להשקעה באזורים מתפתחים, זה יכול להניב תשואה יפה. לפני שקונים דירה להשקעה, אני ממליץ לבדוק את מחירי השכירות באזור, מהירות התחלופה של משכירים ברחוב, לברר את הפרטים עם מתווכים או חברים שגרים באזור כדי להכיר את תוכניות המתאר ולהכיר איזו בנייה מצופה באזור. להערכתי, כדאי לך לבחון אפשרות לרכוש דירה בפריפריה, זאת משום שהתשואה תהיה תמיד יותר טובה, הדירות זולות והשכירות גבוהה ביחס למחיר שבו אתה רוכש את הדירה. תשואה של דירה בפריפריה יכולה להגיע גם ל־10% תשואה. גם אם אתם מתגוררים באזור המרכז, אל תפחד לרכוש דירה בדרום או בצפון. בסופו של דבר המרחק הפיזי שלך מהדירה אינו רלוונטי". 

מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־8:00 ב־103FM