הנהלת התאחדות סוכני הנסיעות פנתה אתמול לבג"ץ באמצעות עו"ד אורלי נשיץ ממשרד נשיץ ברנדס אמיר בבקשה להוציא צו מניעה המקפיא את החלטת המפקח על הביטוח באוצר ד"ר משה ברקת, המונעת מהם המשך מכירת פוליסות ביטוחי נסיעות לחו"ל. אם בג"ץ לא ייענה לצו, החל ממחר ייאסר על סוכני הנסיעות להמשיך במכירת פוליסות נסיעות.
 
החלטת ברקת מלפני חודשיים התקבלה בהפתעה רבה על ידי סוכני הנסיעות, שטוענים שמדובר בהחלטה תמוהה ופזיזה העומדת בסתירה להחלטה של דורית סלינגר, קודמתו בתפקיד. סלינגר התירה בעבר לסוכני הנסיעות למכור פוליסות ביטוח באופן זמני עד יולי 2019, בהנחה שעד אז תשלים הכנסת את הליך החקיקה המתיר את המכירה. הצעת חוק בנושא כבר אושרה בקריאה טרומית, וח"כ מיקי לוי (לשעבר יש עתיד) אף כתב להנהלת ההתאחדות שהוא מוכן לקדם את החוק מיד לאחר הבחירות לכנסת.
 
סוכני הנסיעות מתוסכלים מההחלטה האנכרוניסטית העומדת בסתירה לאפשרויות מכירת ביטוח בעולם. חני סובול, מנכ"לית ההתאחדות, גם נפגשה עם חברי כנסת בוועדת הכספים והסבירה כי המכירה מהווה מכלול של פעילות סוכן הנסיעות, וכי ביטוח הנסיעות הוא מוצר משלים המותאם לצורכי הנסיעה של הנופשים. סובול הדגישה כי מכירה כזאת מקובלת בכל העולם, ובפרט במדינות האיחוד האירופי. 
 

אלא שהמפקח על הביטוח סירב כאמור להיעתר לפניות סוכני הנסיעות ועל רקע זה הוגשה העתירה לבג"ץ. שלשום השתתף ברקת בכנס של סוכני הביטוח שבו נדון בין השאר גורל ביטוח הנסיעות. לפי החוזר שפרסם המפקח, "יש חשש שהלקוח יטעה לחשוב שסוכן הנסיעות בקיא בתחום הביטוח ומודע לצורכי הביטוח הייחודיים שלו. מאחר שלרכישת פוליסת ביטוח ישנן השלכות הרות גורל על היקף הפיצויים שהמבוטח יקבל בעת קרות אירוע ביטוחי, על הביטוח להיות משווק על ידי איש מקצוע בלבד המתמחה בתחום".
 
ברקת מסר בתגובה ל"מעריב": "ביטוח נסיעות אינו סתם מוצר ביטוחי אלא דבר המצריך טיפול מקצועי. כשהפנייה המשפטית תגיע אלינו, נתייחס אליה לגופו של עניין".
 
לשכת סוכני הביטוח בראשות הנשיאה ליאור רוזנפלד דווקא בירכה על ההחלטה: "ההחלטה הכריעה ויכוח ארוך בין סוכני הנסיעות לסוכני הביטוח", אמר רוזנפלד. "סוכני הנסיעות הציעו עד היום ללקוחות שירותי תיירות בחו"ל עם ביטוח נסיעות. הלשכה פנתה לפיקוח בדרישה להפסיק את הנוהג הזה בטענה שמדובר בעבירה על החוק. ביטוח הנסיעות לחו"ל איננו מוצר מדף שאפשר למכור כמו סלולרי, אלא דורש מיומנות, ניסיון וידע. ההחלטה היא ניצחון למבוטחים, שעד כה היו מטופלים על ידי גורם לא מפוקח. סוכני הביטוח מתמחים בתחום ויודעים להתאים את הפוליסה לצרכיו של הנוסע".
 
למרות תגובת לשכת סוכני הביטוח, החברות וכן הסוכנים עצמם לא נלהבים למכור ביטוחים אלה בגלל העמלה הנמוכה (כ־15%־20% מהפרמיה) ובגלל ריבוי התביעות הלא מוצדקות. על פרמיה חד־פעמית של כ־200 שקל נהנים הסוכנים מעמלה של כ־40 שקל בלבד. זאת הסיבה שסוכנים רבים מעדיפים לעבוד באמצעות סוכנות הביטוח "פספורט קארד", המרכזת כיום את מרבית הפעילות בענף ביטוחי הנסיעות.