ההחלטה של הרמטכ”ל רב־אלוף אביב כוכבי למנות את גיל מסינג לדובר צה”ל מעוררת ביקורת חריפה בקרב הקצונה הבכירה. מסינג בן ה־36 מלווה את כוכבי שנים רבות, מאז ששימש כקצין צעיר כדובר אוגדת עזה בדובר צה”ל וזכה להערכה רבה ממפקד האוגדה דאז כוכבי. מאז נשארו השניים בקשר צמוד. מסינג השתחרר בדרגת סגן מצה”ל ובמילואים הועלה לדרגת סרן.
 
באזרחות ביצע מסינג תפקידי דוברות כיועץ התקשורת של ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני בשנים 2007־2009 ואחר כך המשיך איתה כיועצה הקרוב גם באופוזיציה עד שנת 2012. לאחר מכן פנה לשוק העסקי כמנהל תקשורת וקשרי חוץ בקבוצת שטראוס ולאחר מכן כמנהל מערך התקשורת בצ’ק פוינט. 
 
אף שמסינג נחשב לאיש מקצוע מוערך, רבים בקצונה הבכירה טוענים כי מדובר במינוי בעייתי שקשה מאוד להסביר אותו. אחד מהם אמר ל"מעריב" כי מדובר בקיצור דרך בלתי סביר. לדבריו, אם הרמטכ”ל כל כך מעריך את מסינג, הוא יכול היה למנותו לבכיר בדובר צה”ל, אך לא למפקד היחידה. 
 

קצינים שאיתם שוחחנו מוסיפים כי אומנם לגיטימי גם היום להביא איש תקשורת מבחוץ, אבל המסר שמעבירים עם הקידום המטאורי יוצר מצב מאוד בעייתי מול שדרות הפיקוד הנוספות בצה”ל. למעשה, אומר אחד הקצינים, אם אפשר לעשות זאת בדובר צה”ל, מדוע שלא נעשה זאת במערכים מקצועיים אחרים?
ביקורת נוספת מגיעה על רקע תהליך המינוי המואץ של מסינג לתפקיד ועל כך שלא בוצעו התייעצויות מקדימות או ראיונות למועמדים נוספים שביקשו להתמודד.
 
קצין בכיר אומר: “לגיטימי שמינוי דובר צה”ל יהיה מינוי אישי של הרמטכ”ל. ועדיין, יש מקום גם לשיקול המערכתי של צה”ל ולהתייעצות עם גורמים נוספים לפני שמתקבלת החלטה כזו. הרושם שנוצר מההחלטה המהירה הוא שמדובר יותר בדובר הרמטכ”ל מאשר בדובר צה”ל”. 
 
ולסיום, גילוי נאות: כדובר פיקוד הדרום בדובר צה”ל, כותב שורות אלה שימש במשך כמה חודשים כמפקדו של גיל מסינג ויכול להעיד שמדובר באדם ראוי ומוכשר מאוד, שביצע תפקיד מוערך ביותר כדובר אוגדה.