הזמנה לדייט שבועיים מראש, משבר במעבר לבית גדול ומה קרה כאשר ביל גייטס החל להסיע את בתו לבית הספר? מלינדה גייטס, רעייתו של מייסד מיקרוסופט, חושפת בספר חדש פרטים על היחסים בין בני הזוג. ה"דיילי מייל" פרסם אתמול קטעים מהספר "רגע ההנפה: איך העצמת נשים שינתה את העולם", שבו מספקת גייטס את התובנות שלה לגבי הדרכים לשפר את מצבן של נשים, כשהיא מתבססת על סיפורה האישי ועל מערכת היחסים שלה עם בעלה זה 25 שנה, שיחד עמו הקימה את אחת מקרנות הצדקה המשפיעות ביותר בעולם. 
 
המפגש הראשון בין השניים התרחש בשנת 1987 באירוע של חברת מיקרוסופט בניו יורק. מלינדה פרנץ' בדיוק הצטרפה לחברת הטכנולוגיה אחרי שסיימה לימודי מינהל עסקים, בעוד שביל גייטס ניהל את החברה שהקים 12 שנה קודם לכן. "הופעתי לאירוע באיחור וכל השולחנות היו מלאים מלבד אחד, שבו היו שני כיסאות ריקים זה לצד זה. ישבתי באחד מהם. כעבור דקות אחדות ביל הגיע וישב בשני", כותבת גייטס. "דיברנו לאורך כל ארוחת הערב והרגשתי שהוא היה מעוניין, אבל לא שמעתי ממנו זמן מה". 
 
כעבור שבועות אחדים הם נפגשו בחניון החברה וגייטס הציע לה לצאת איתו ביום שישי, אולם שבועיים מאוחר יותר. היא ענתה שזה "לא ספונטני מדי עבורי" ונתנה לו את מספר הטלפון, וכבר באותו ערב הוא הזמין אותה אליו. לדבריה, הם גילו כבר בשלב מוקדם שיש ביניהם מכנה משותף ושהם אוהבים פאזלים ומשחקי מתמטיקה. 

לא ידעה אם לספר לביל על ההריון
 

השניים נישאו בשנת 1994 ושנה מאוחר יותר נכנסה גייטס להריון. היא מודה בספר כי תחילה לא ידעה אם לספר לבעלה כי חששה מתגובתו, אולם הוא שמח לשמוע על כך. עם זאת, הוא נדהם כאשר אמרה לו שהיא לא מתכוונת לחזור לעבודה במיקרוסופט אלא להישאר בבית מאחר שאינם צריכים את ההכנסה שלה. "זה נהדר אם נשים רוצות להישאר בבית", היא אומרת. "אבל זו צריכה להיות בחירה - לא משהו שאנחנו עושות כי אין לנו ברירה. אני לא מתחרטת על הבחירה שלי. הייתי עושה זאת שוב".
 
סיפור נוסף שמופיע בספר התרחש כאשר ג'ניפר, הבכורה מבין שלושת ילדיהם של בני הזוג, הלכה לגן. הנסיעות היומיות ארכו 40 דקות בכל כיוון וגייטס התלוננה בפני בעלה, שענה כי "גם אני יכול לעשות את זה. זה ייתן לי זמן לדבר עם ג'ן". 

"אחרי שלושה שבועות שמתי לב שאבות רבים מורידים את הילדים בכיתה. שאלתי את אחת האמהות מדוע יש המון אבות, והיא ענתה: 'כשראינו את ביל מסיע, הלכנו הביתה ואמרנו לבעלים שלנו שאם ביל גייטס יכול להסיע את הילדה שלו – גם אתם יכולים", היא מתארת. לפי גייטס, אחרי הלידה של הבת הבכורה היא חשה בודדה כי בעלה היה עסוק כל הזמן עם העבודה במיקרוסופט. אז גם התעורר אצלה משבר כאשר הם היו צריכים לעבור מבית המשפחה הקטן שלהם לאחוזה בשווי 100 מיליון דולר שגייטס החל לבנות עוד בהיותו רווק. 
 
"לא ממש רציתי לעבור לבית הזה", היא כותבת. "למעשה, לא הרגשתי שביל ואני רוצים את אותו דבר והיה מעט זמן לדון בזה. לכן, בתוך כל זה אני חושבת שהיה לי משבר וזה גרם לי לחשוב מי אני ומה אני רוצה לעשות".
 
לדבריה, אז היא הבינה שעליה "לטפס לעבר שותפות שוויונית" ביחסים עם בעלה. "עברנו הרבה בעשרים השנים מאז", מציינת גייטס. "ביל אומר לעתים קרובות שתמיד הייתה לו שותפה בכל מה שהוא עשה. זה נכון, אבל לא תמיד הייתה לו שותפה שווה. הוא היה צריך ללמוד איך להיות שווה, ואני הייתי צריכה ללמוד איך להתרומם ולהיות שווה".