שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, תקף הלילה (שלישי) את עיתון הניו יורק טיימס, וטען כי העיתון תורם ל"שנאת יהודים בין האינטלקטואלים". במהלך שיח שקיים בגבעת הקפיטול שבוושינגטון לציון יום השואה דיבר השגריר על הפיגועים בפיטסבורג ובסן דייגו, בהם הותקפו בתי כנסת על ידי פעילי ימין קיצוני, וטען כי ישנה אנטישמיות נוספת ב"מעמדות האינטלקטואליים", כשהוא מזכיר את מפלגת הלייבור הבריטית ואת המחאות נגד ישראל בקמפוסים רבים ברחבי העולם. 

"ראינו את אחד מהעיתונים הנחשבים בעולם הופך לביב שופכין של שנאה כלפי ישראל", אמר דרמר במהלך הדיון, שבשנים עברו לא עסק בענייני היום, "הביקורת כלפיה היא מעבר לביקורת לגיטימית כלפי דמוקרטיה - גם אם לא מושלמת", הוא הוסיף. "אותו הניו יורק טיימס שהסתיר בזמנו את השואה מקוראיו, היום נותן במה לשונאי המדינה היהודית באמצעות כיסוי מוטה, טורים מכפישים וקריקטורות אנטישמיות. עורכי העיתון הופכים את ישראל לכוח של רשע שבוע אחר שבוע", הוא טען.

הקריקטורה שפורסמה בניו יורק טיימס
הקריקטורה שפורסמה בניו יורק טיימס


כזכור, ביקורת רבה נמתחה על העיתון הנחשב לאחר שפירסם קריקטורה בו נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוצג ככלב ועוטה מגן דוד, מוביל את נשיא ארצות הברית, שמוצג עיוור ועליו כיפה. רבות מהטענות טענו כי הקריקטורה הציגה סממנים אנטישמיים. העיתון עצמו התנצל על פרסום הקריקטורה, ומחק אותה מאתרו.