עסקת באומל לא הושלמה? שחרור שני האסירים שהועברו לסוריה בתמורה להחזרת גופתו של זכריה באומל ז"ל, לא היתה העסקה האחרונה, כך טוענים גורמים בכפר הדרוזי מג'דל שמס, שברמת הגולן. על פי דיווח בעיתון א-שארק אל אווסט, גורמים בכפר אמרו כי במשטר אסד הבהירו להם כי העסקה עם ישראל לא הושלמה וכי יהיה לה המשך בו שארים של חיילים ישראלים שנהרגו בסוריה אמורים לחזור לידי ישראל בתמורה לאסירים הנמצאים בכלא הישראלי, בהם תושבי הגולן. 

על פי הדיווח, בשבוע שעבר עדכנו הרשויות בסוריה שתי משפחות של אסירים הנמצאים בישראל - סאדק אל מקת ואמל אבו סאלח, כי הם ישוחררו בקרוב תמורת החזרת גופתו של באומל, אולם בסופו של דבר, מי ששוחרר היו שני אסירים אחרים - חאמיס אחמד הפלסטיני ממחנה הפליטים ירמוכ וזידאן אל טוויל מהכפר חאדר.
בעקבות מחאת המשפחות של האסירים שלא שוחררו, נאמר להם כי העסקה עדיין לא הושלמה וכי עצמות של חיילים ישראלים נוספים עדיין נמצאות בסוריה והמאמצים נמשכים כדי שאף אסיר סורי לא יישאר בכלא ישראלי.  

קרוב משפחה של אבו סאלח, שמרצה עונש מאסר בן שבע שנים על תקיפת אמבולנס צה"לי שפינה פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה והריגת אחד מהם, אמר שהמשפחה מקווה לסגור את הסיפור מהר ככל האפשר. "מאז שנות ה-80 ישראל שחררה יותר מ-14 אלף פלסטינים בעסקאות תמורת חיילים ישראלים בודדים. זה לא הגיוני שעצמות של חייל יועברו לישראל תמורת כלום".  
כזכור, בשבוע שעבר שוחררו שני אסירים במה שהוגדר כמחווה של רצון טוב בעקבות החזרת גופתו של באומל ז"ל, שנהרג בקרב סולטן יעקוב ונעדר מאז. שני חיילים מהקרב שנערך במלחמת לבנון הראשונה עדיין נעדרים - יהודה כץ וצבי פלדמן.