ביטוחי נסיעות הפכו נפוצים ופופולאריים ביותר בשנים האחרונות בקרב ישראלים אשר טסים לחו"ל, הן למטרות נופש וטיולים והן כאשר מדובר בנסיעות עסקים, טיסות לביקור בני משפחה וכד'. בעוד ביטוח זה מכסה את בעליו בפני רשימה ארוכה של הוצאות בלתי צפויות פוטנציאליות, וביניהן כמובן גם הוצאות רפואיות בעת השהייה בחו"ל, חשוב לבחון מקרוב את הפוליסה הספציפית אותה שוקלים לרכוש ולוודא מה בדיוק היא מכילה.

דוגמה טובה לנחיצותה של אותה בדיקה מעמיקה, כמו גם של השוואה בין החברות השונות, ניתן למצוא בפוליסת של ביטוח נסיעות בכלל ביטוח – מה כוללת פוליסה שלא תקבלו בהכרח במקומות אחרים והאם כל הסעיפים הללו אכן נחוצים?

בריאות ונוחות – החלק החשוב ביותר בביטוח נסיעות
מיד נגיע לסעיפים הנוספים השונים, אך ברור כי הכיסוי המרכזי והחשוב ביותר בכל הנוגע לביטוח נסיעות לחו"ל הוא זה של בדיקות רפואיות. כל פציעה או אפילו מחלה קלה אשר דורשת טיפול בסיסי עלולה לעלות לנו הרבה מאוד כסף כאשר אנחנו במדינה זרה בה איננו אזרחים ואיננו מבוטחים, ולכן אף אחד כמעט לא יוצא מהארץ ללא ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל (בעיקר) כיסויים עבור הוצאות רפואיות.

גם בהקשר זה חשוב לשים לב מה בדיוק מציעה הפוליסה, וספציפית להתמקד בשני פרמטרים מרכזיים – כיסוי ונוחות. מה גובה הכיסוי של הפוליסה? האם קיים כיסוי עבור כל סוג הטיפולים? האם הפוליסה מכסה עבור הטסה רפואית חזרה לארץ במידת הצורך? 
ומה בנוגע לנוחות? צילום: fotolia
ומה בנוגע לנוחות? צילום: fotolia


ומה בנוגע לנוחות? לא מדובר כאן בפריבילגיה בעלת חשיבות נמוכה – כאשר חולים או פצועים בחו"ל, חשוב מאוד שהשירות  שתקבלו מחברת הביטוח שלכם יהיה איכותי וכזה המאפשר לכם להסתדר בכל מקום, בכל שעה ובכל צורך רפואי בו תיתקלו. בהקשר זה, ניתן למצוא בביטוח הנסיעות של כלל ביטוח כמה דוגמאות טובות לאופן בו הפוליסה דואגת גם לנוחות שלכם, במקרה של צורך רפואי בעת השהייה בחו"ל - רופא ישראלי אשר זמין לשיחה אונליין בכל שעה של היממה ובכל יום בשבוע, תשלום מיידי למוסדות הבריאות הרלבנטיים במידת הצורך כך שלא תצטרכו להוציא סכומים גבוהים מכיסכם ולאחר מכן לרוץ אחר חברת הביטוח, אפשרות להשכרה של טלפון לווייני אשר יאפשר לכם להיות זמינים בכל מקום בעולם ועוד.

שירותים חשובים נלווים הנכללים בביטוח נסיעות לחו"ל
מעבר לפן הבריאותי, ניתן למצוא דוגמאות נוספות לכיסויים חשובים ונוחים ביותר, אותם ניתן למצוא בביטוח נסיעות בכלל ביטוח – תשלום מיידי במקרה והמזוודה שלכם הלכה לאיבוד או מתעכבת בגלל חברת התעופה, המרת מט"ח בתעריפים אטרקטיביים וקבלתו בשדה התעופה, כיסוי במקרה של ביטול או קיצור טיסה, כיסוי לכבודה הכולל גם את מכשיר הסמארטפון ועוד. ביטוח נסיעות לחו"ל איכותי באמת יכול להפוך את הנסיעה שלכם לנעימה וחלקה במיוחד, גם ובעיקר במקרה של תקלות בלתי צפויות.