ספקים ישראלים קיבלו במהלך הלילה (בין שני לשלישי) מייל מאמזון, ובו נכתב כי הם מזמינים אותם למכור מוצרים דרכם. "חבר יקר, אנחנו שמחים להזמין אותך להיות חלק מקבוצת מוכרים נבחרת ולהשתתף בתוכנית Local Delivery בישראל. התוכנית מאפשרת לך להשתמש בחשבון המוכר שלך ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלך בישראל דרך Fulfillment by Merchant", נכתב.
כאמור, לא מדובר בפתיחת מרכז לוגיסטי של אמזון, אלא הפעלה של תוכנית Local Delivery, במסגרתה המוכר הוא זה שמחזיק במלאי המוצרים והוא זה ששולח אותם אל הרוכשים הישראליים. עם זאת, אמזון אמורה להכתיב את זמן המשלוח המקסימלי, שצפוי לעמוד על עד 5 ימי עסקים.
בחברת השילוח DealTas השולחת לישראלים מארצות הברית הסבירו כי "מדובר בפניה למוכרים ישראלים שמאחסנים מוצרים עצמאית בישראל ומעוניינים למכור באמצעות פלטפורמת אמזון - למשל יצרן מזרנים או מוצרים קטנים המיוצרים כאן, או יבואן שמאחסן מוצרים בארץ. זאת אכן דריסת רגל ראשונה של אמזון כפי שראינו בשווקים נוספים בעולם על מנת לבדוק כדאיות שוק, יחד עם זאת לא מדובר על פתיחת מחסנים של אמזון ומכירה ישירה של אמזון (כמוכר) בישראל, בדרך מדובר על טווח של כמה שנים, בהם אמזון תבדוק רגולציות מקומיות להקמת מערך תפעול ולוגיסטיקה בהתאם לגודל השוק. כרגע, מוצרים של אמזון ממשיכים להמכר דרך מחסנים ברחבי העולם - גם לישראל ומוצרים שלא נשלחים לישראל יש צורך בשילוח באמצעות גורם שלישי שישלח לכם את המוצרים הביתה".

לדברי ניר זיגדון מייסד ומנכ"ל eCommunity  בעלות תו ספק מורשה מאמזון "אמזון תמיד מתחילים במשלוחים על ידי המוכר בשלב הראשון של הפעילות, ראינו את זה קורה באוסטרליה , הודו ועכשיו באמזון טורקיה, בהמשך ולפי התכנות אמזון פותחים מחסנים לוגיסטים ומאפשריים בעצם את מנויי ה-PRIME". הוא הוסיף: "כמו כן זה ידיעה מרעישה , אמזון שמה צעדיה לישראל בצעדי ענק בבטחה ובשקט ומתעניינת בשוק הישראלי, המהלך של אמזון יכול לאפשר לאלפי מותגים שמוכרים כיום רק בחו"ל להתחיל פעילות בישראל על ידי מיקום הסחורה שלהם במחסנים ייעודים לכך שכבר קיימים בישראל (עדיין לא מחסני אמזון אבל הוקמו בשנה האחרונה כחלק מההערכות השוק לכניסת אמזון לישראל) , כמו כן מאפשר ליצרן מקומי ומותג מקומי להציע את מוצריו גם בתוך אמזון ארה"ב בשלב זה, אבל לספק תמחור וחווית רכישה נכונה יותר לצרכן הישראלי".

לדברי אודליה אורבך מנכ"ל משותף "המוכר עדיין יצטרך להציע אפשרות משלוח גם לחול אבל זה מהווה פתרון לשחקנים ישראלים שרוצים למכור לישראל או בעיקר לישראלים על ידי מספר פעולות פשוטות שהם יכולים לנקוט, כמו כן אמזון מנסה לבדוק ולשפר את חווית הרכישה בין מוכר ישראלי ללקוח ישראלי תחת אמזון".