חבר הכנסת יו"ר ישראל ביתנו אמר בישיבת הסיעה הראשונה: "משאלת לב אישית - מקווה שמערכת הבחירות הבאה שנגיע אליה, אחרי הבחירות המוניציפליות ואחריהן הבחירות לכנסת, יהיו בעוד ארבע שנים ולא לפני זה. שתי מערכות ברצף זה מספיק. הוא הסביר כי "רב סרן שמועתי עבד שעות נוספות - קראתי הרבה פרסומים, שלהערכתי בתור מחווה לפתיחת הכנסת נגדיר אותם מאוד לא מדויקים לגבי עמדתנו במשא ומתן הקואליציוני, לכן אנצל את ההזמנות להבהיר בדיוק מה הדרישות שלנו".



הוא חשף את הדרישות של מפלגתו: "כל עוד לא לא הושגו הסכמות עקרוניות בנושאי ליבה - לא ננהל משא ומתן על התיקים". ליברמן ציין כי "הנושא הראשון במשא ומתן הוא פנסיית מינימום לכל הגמלאים לפי הקריטריונים של ה-OCED של 70% משכר המינימום לכל גמלאי, כ-3,700 שקלים. כנ"ל גם לגבי קצבאות הנכים". חבר הכנסת הוסיף כי "ביקשנו שהחיילים המשוחררים יוכלו לקבל את הפיקדון בתשלום אחד, שנה לאחר השחרור שלהם, לכל מטרה שירצו".



יו"ר ישראל ביתנו התייחס לתוצאות הבחירות ואמר: "ברורה לנו הכרעת הבוחר, הגוש החרדי והחרד"לי עם 22 מנדטים ואנחנו עם חמישה. ברור לנו שלא נוכל להוביל את כל היוזמות שעליהן דיברנו בבחירות". ליברמן ציין כי חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה: "לא נקבל ניצול של הסיטואציה בכנסת לפעולה כוחנית חד-צדדית". הוא הדגיש: "אנו מוכנים לשיתוף פעולה, באים למשא ומתן עם ראש פתוח אבל לא נקבל פגיעה בסטטוס קוו הקיים ולא נקבל מהלכים כוחניים חד צדדים".

"בגלל לחץ של החרדים לא התקיים דיון במסקנות של חוק הגיור", הוסיף חבר הכנסת, "אני מוכן לקבל את מסקנות הוועדה בראשות משה ניסים, שמונתה על ידי ראש הממשלה נתניהו". הוא אמר: "לא נסכים לשום שינוי בכיוונים שהחרדים מדברים עליו". חבר הכנסת התייחס לשני נושאים מעוררי מחלוקת נוספים - "אם נהייה חלק מהקואליציה אנחנו מקבלים עלינו את ההתחייבות בנושא חוק החסינות, יש הרבה דברים שאתה אוהב ויש דברי שאתה אוהב פחות ובסופו של דבר צריך לכבד את ההסכמות. אנו חד וחלק בעד פסקת ההתגברות. אבל לא נתמוך בה לפני שיעבור חוק הגיוס".