בדרך למהפכה: יריות נשמעו במהלך עצרת פוליטית שקיים היום (שלישי) חואן גואידו, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווחים במדינה, נשמעו חילופי אש באזור, ועדי ראייה העריכו כי מדובר בכדורים חיים. הדרמה מתרחשת לאחר שמוקדם יותר, גואידו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "החל השלב הסופי של התוכנית להדחתו של הנשי ניקולס מדורו". בהמשך דבריו קרא לתושבים לצאת לרחובות ולתמוך בו, במטרה לסיים את תפיסת השלטון הכוחנית של מדורו.

בסוכנות הידיעות רויטרס דוווח כי הוא גואידו נראה עומד ליד בסיס חיל האוויר בקראקס, כשהוא מוקף בלובשי מדים. שר ההסברה בוונצואלה חורחה רודריגז צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הממשלה מתמודדת עם קבוצה קטנה של 'בוגדים' בתוך הצבא, המבקשים לקדם הפיכה". עוד דווח כי גז מדמיע נורה לעברו של גואידו. כמו כן, הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון בו הוא נראה בחברת גברים לובשי מדים, נמצא בסמוך לליאופולדו לופז, פוליטיקאי מהאופוזציה הנמצא במעצר בית. "הכוחות המזוינים הלאומיים בוונצואלה קיבלו את ההחלטה הנכונה, והם סומכים על התמיכה של העם במדינה", אמר.

צעדת מחאה גדולה מתוכננת להתקיים מחר בוונצואלה, כחלק ממה שגואידו, שלמעלה מ-50 מדינות הכירו בו כנשיאה של המדינה, מגדיר כ"צעדה הגדולה ביותר בהיסטוריה". לדבריו, הצעדה היא חלק מהצעד האחרון בדרך להשגת השלטון או כינון של בחירות חדשות. שר הביטחון בוונצואלה טען כי "כל היחידות הצבאיות ברחבי המדינה במצב טוב ונורמלי וכל הכוחות המזוינים נשארים בכוננות להגנה על המוסד הלאומי והסמכויות הלגיטימיות". הוא הוסיף: "אנו דוחים את התנועה הזו, שתכליתה למלא את הארץ באלימות".

כזכור, גואידו המשמש כמנהיג האסיפה הלאומית הנשלטת על ידי האופוזיציה בוונצואלה, הכריז על עצמו כנשיא המדינה בינואר האחרון. הוא טען כי בחירתו מחדש של מדורו בשנה שעברה, אינה לגיטימית. בשבועות האחרונים הוא יצא מחוץ לבירה קראקס, במטרה ללחוץ על מדורו לוותר על השלטון.