סיעת כחול לבן, הסיעה הגדולה כנסת, עם 35 מנדטים, התכנסה היום (שלישי) לשיבת סיעה לפני ישיבת המליאה בה יושבעו חברי הכנסת. מרבית חברי הסיעה מעולם לא כיהנו בכנסת, בהם גם יו"ר הסיעה, בני גנץ, ומספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי.

גנץ אמר בישיבה כי "הכנסת היא משכנה של הדמוקרטיה הישראלית וכבוד גדול להשתייך אליה ואנו גם נדאג שיהיה כבוד גדול להשתייך אליה. אנו גאים שלקחנו על עצמנו את המשימה הזאת וגאים להוביל אותה מזוויתה של האופוזיציה. זה כבוד גדול להיות כאן. נתמוך היכן שנכון ונתנגד נחרצות למה שצריך. כל שלטון חייב שיהיה לו איזונים. אנו נדאג לבצר את הדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר להפוך את הכנסת למבצר משפטי ולעיר מקלט למפירי חוק".

אחריו עלה לדבר יאיר לפיד, שקרא לנתניהו "לחסוך מאתנו דבורים לאחדות מזויפת. מי שאין שקר מכוער שלא הפיץ, שישכח מאתנו. יש קולות הקוראים לנו להיכנס לאחדות. זה לא יקרה. אם מישהו סקרן לדעת, אלה התנאים שלנו: אין חסינות אין פסקת התגברות אין 26 שרים. מתקנים את חוק הלאום. אין ראש ממשלה עם כתב אישום, מוקמת מיד ועדת חקירה לפרשת הצוללות. כל אחד יודע שרגע סגרתי סופית את הפשרות לממשלת אחדות".

לפיד המשיך ואמר כי "למה נתניהו נותן את המפתחות של המדינה לסמוטריץ'? ההצעה שלנו להחזיר למדינה את כבודה. את הכבוד לחוק, לכסף שלכם, לקדמה למצוינות, ולרעיון שראש הממשלה אחראי למה שיוצא לו מהפה".

גבי אשכנזי אמר כי "אני חושב שהמבחן האמיתי שלנו יהיה לתרגם למעשים את המה שאנחנו אומרים. בואו ננסה לזכור שמאחורינו נראה את הפרצופים של למעלה ממיליון איש שהצביעו לנו אנחנו פה בגללם ועבורם כמו עבור לכ אזרחי ישראל. המבחן שלנו הוא להישאר ביחד לתרגם למובנים אפקטיביים את הפיקוח על הרשות המבצעת. יש פה אנשים נחושים ועם מחוייבות. בואו נאחל שבכנסת ה-21 נצליח להחזיר חלק מהדברים למסלול".
 

גנץ אמר עם הגיעו למשכן הכנסת, כי "המערכת הפוליטית מאחורינו ועכשיו צריך לעבוד. כשנכנסתי למערכת הפוליטית ידעתי שאו שאבחר לתפקיד הזה או לאחר, זו דרכה של הדמוקרטיה. אנחנו מתחילים את התפקיד בהרגשה טובה ומקווים לעשות את זה בהצלחה לכל אזרחי מדינת ישראל ונעשה את מלאכתנו נאמנה. חייבים לעמוד על משמר הדמוקרטיה. הממשלה רוצה להקים מבצר משפטי אנחנו נגד". 

איך תדעו להחזיק סיעה בת 35? 
"החזקנו דברים יותר גדולים בעבר. נדע לקיים דיאלוגים, זו הדמוקרטיה".
 
יש דיווחים שכבר פנו לח"כים שלכם?
"זו פוליטיקה קטנה".

משה בוגי יעלון חוזר לכנסת אחרי שהתפטר ממנה בעקבות העברתו מתפקיד שר הביטחון. בראיון לערוץ הכנסת אמר היום כי "אנחנו המפלגה הגדולה ביותר, עשינו זאת תוך זמן קצר בציבור יש צימאון לשינוי קיבלנו תמיכה של למעלה ממיליון 100 אלף איש .נעשה מה שהבטחנו במערכת הבחירות - להתאמץ לעזור להחזיר את מדינת ישראל למסילה".

על האפשרות שחלק מכחול לבן יצטרף לממשלה, אמר יעלון כי "זו משאלת לב של זה שמוביל את הקואליציה. חלק מהמשחקים זה לאיים עלינו בפילוג. התאחדנו מתוך תחושת חירום לגבי המצב הפנימי. זו ממשלת חסינות ופגיעה בשלטון החוק".