היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, ייוועצו עם ניצב גדי סיסו, ראש אגף החקירות והמודיעין, וניצב אלי אסייג, ראש היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה, על מנת להחליט האם ייצא צוות מהיחידה לגרמניה כדי לבצע חיקור דין בתאגיד הגרמני טיסנקרופ בעניין פרשת הצוללות, המכונה פרשת 4,000, זאת בצל החלטתו של עד המדינה המרכזי בתיק, מיקי גנור, לחזור בו מחלק ניכר מעדותו.  
כבר לפני כשנתיים הגישה המשטרה לתאגיד בקשה לבצע חיקור דין בגרמניה, אולם רק לאחרונה השיבו ראשי טיסנקרופ כי הם מוכנים לשתף פעולה ולהשיב על שאלות שהציבו בפניהם החוקרים. 
נציין כי תיק הצוללות כבר הועבר לפרקליטות, והמשטרה הסתמכה על חומרי החקירה שנאספו מבלי לבצע את חיקור הדין בגרמניה, מאחר ולא התקבלה התייחסות מהתאגיד.

מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם
מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם


עתה, לנוכח הסכמת התאגיד, הועבר הנושא לבחינה והתייעצות של היועמ"ש, פרקליט המדינה ובכירי המשטרה, כאשר בימים הקרובים תתקבל ההחלטה באם לשלוח, כאמור, צוות חוקרים מצומצם לבצע תשאול וחיקור דין בגרמניה. 

ההתפתחות מתרחשת יממה בלבד לאחר שדחה בית המשפט את בקשת עד המדינה בפרשה לצאת מהארץ לפגישה עסקית - בקשה שהוגשה באמצעות פרקליטו, עורך הדין בועז בן צור. 

כזכור, לפני כחודש וחצי גנור נעצר לאחר שנחקר באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, זאת בחשד לשיבוש מהלכי חקירה לאחר שהודיע כי הוא חוזר בו מחלק ניכר מעדותו ודורש לבטל אותו. לאחר ההודעה על מעצרו, החל גנור לחוש ברע והתלונן על סחרחורות. חוקרי היאל"כ התקשרו למד"א ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו, לבקשת היחידה, לבית החולים אסף הרופא כאשר הוא מלווה באנשי התחנה ומוגדר כעצור. כעת, ייתכן שלנוכח השינוי המשמעותי בעמדה של גנור יבחן היועמ"ש את יציאת הצוות המצומצם לביצוע חיקור דין נקודתי. 

מיקי גנור. צילום: אבשלום ששוני
מיקי גנור. צילום: אבשלום ששוני