המגעים לקראת הקמת הממשלה החדשה נמשכים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגשו היום (רביעי) בלשכת רה"מ בירושלים ודנו בדרישות ישראל ביתנו, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. מטעם ישראל ביתנו נמסר לאחר הפגישה כי "היום בצהריים נערכה פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן. הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב גיבוש מדיניות ביטחון מוסכמת ושמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. הצדדים הנחו את צוותי המשא ומתן להמשיך בדיונים".


יו"ר ישראל ביתנו אמר אתמול בישיבה הראשונה של סיעתו כי "כל עוד לא לא הושגו הסכמות עקרוניות בנושאי ליבה - לא ננהל משא ומתן על התיקים". הוא ציין כי "הנושא הראשון במשא ומתן הוא פנסיית מינימום לכל הגמלאים לפי הקריטריונים של ה-OECD של 70% משכר המינימום לכל גמלאי, כ-3,700 שקלים. כנ"ל גם לגבי קצבאות הנכים". בנוסף, אמר: "ביקשנו שהחיילים המשוחררים יוכלו לקבל את הפיקדון בתשלום אחד, שנה לאחר השחרור שלהם, לכל מטרה שירצו".

ראש הממשלה התייחס אתמול בישיבת סיעת הליכוד למשבר חוק הגיוס, ואמר כי "אנחנו בעיצומה של מלאכת ההרכבה. זאת עבודה לא פשוטה ויש לה היבטים שונים - גם בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים. אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני". 
 
"במקביל", הוסיף רה"מ, "אנחנו מתחילים את הפעולות הנדרשות בכנסת. אני מתכוון לשוחח באופן אישי עם כל השרים והח״כים ואשתדל לעשות זאת בימים הקרובים. אנחנו עמלים קשה על חוק הגיוס אבל יהיו גם הרבה חקיקות והרבה עבודה בכנסת".

בתוך כך, המגעים בין הליכוד לבית היהודי נמשכים אף הם, כאשר הדרישות של סמוטריץ' ופרץ הם תיקי המשפטים והחינוך. אתמול הבהיר יו"ר האיחוד הלאומי בראיון ב-103FM כי "אם נתניהו לא רוצה אותי כשר משפטים - זה לא רלוונטי, בלעדיי אין קואליציה".