סקר חדש של ועידת התביעות מגלה בורות משוועת בנושא השואה באוסטריה, ארץ הולדתו של אדולף היטלר, במיוחד בקרב בני דור המילניום. מרבית הנשאלים לא ידעו כי 6 מיליון יהודים נרצחו בשואה. מממצאי מחקר שנערך השנה לבקשת ועידת התביעות בקרב בוגרים באוסטריה, ושמתפרסם הבוקר לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עולה כי 56% מהמשתתפים לא ידעו כי 6 מיליון יהודים נרצחו בשואה. 
בקרב בני דור המילניום (ילידי שנות ה־80 וה־90 של המאה הקודמת) ודור ה־Z (ילידי שנת 2000 ואילך), מספרם עלה ל־58%. יותר משליש (36%) מהאוסטרים חושבים ששני מיליון יהודים או פחות נרצחו במהלך השואה. בקרב בני דור המילניום ודור ה־Z מספרם עלה ל־42%. 
ההתייחסות המורכבת של האוסטרים אל חלקה של ארצם בשואה משתקפת בכך שרוב משתתפי הסקר - 68% - ענו כי אוסטריה הייתה קורבן השואה וגם נטלה חלק בביצוע פשעי השואה. רק 13% השיבו כי אוסטרים היו מבצעי הפשעים בלבד. 28% מהנשאלים מאמינים כי "מספר רב" או אוסטרים רבים פעלו להצלת היהודים. בפועל, רק 109 אוסטרים הוכרו כחסידי אומות העולם על ידי יד ושם. 

כאשר משתתפי הסקר התבקשו לנקוב בשם של מחנה השמדה, מחנה ריכוז או גטו ששמעו עליו, 42% מהאוסטרים לא ידעו לציין את שמו של מחנה הריכוז מאוטהאוזן, מהמחנות האכזריים והקשים ביותר, שנמצא רק כ־160 ק"מ מווינה, בירת אוסטריה.
 "זהו הסקר השלישי שערכה ועידת התביעות בשנה האחרונה במטרה להעריך ידע ומודעות לנושא השואה ברחבי העולם", אומר יוליוס ברמן, נשיא ועידת התביעות. "שוב אנחנו רואים מגמה מטרידה המצביעה על חוסר ידע בנושא השואה. ללא הוראת נושא השואה, יש סכנה שההיסטוריה של השואה תסולף ואף תוכחש, וזכר הנרצחים עלול להישכח. לחינוך אפקטיבי ולעיסוק בנושא זה יש חשיבות עליונה, אם אנו רוצים להבטיח שזוועות השואה לא יתרחשו שוב".
מתיו ברונפמן, חבר הוועד המנהל של ועידת התביעות ויושב ראש צוות המשימה, ציין: "ברור שיש כאן בעיה, אם 42% מבני דור המילניום ודור ה־Z מאמינים ששני מיליון יהודים או פחות נרצחו בשואה. אנחנו נכשלים בחינוך הדור הצעיר, ויהיו לכך השלכות הרסניות".