מתייחד עם זכר השואה: שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, ישתתף בשעות הצהריים במצעד החיים המסורתי - לראשונה כשהוא מלווה בשגרירים אמריקאיים שמוצבים במדינות וארגונים בינלאומיים ברחבי העולם. לקראת האירוע, התראיין הבוקר (חמישי) פרידמן לגלי צה"ל, סיפר על האירוע המרגש וטען כי אי אפשר יהיה למגר את האנטישמיות בעולם, אך יש לפעול כדי לצמצמה.



איך זה מרגיש להוביל את מצעד החיים כשגריר ארצות הברית בישראל?
"זה מאוד מרגש בשבילי. מעולם לא הייתי באושוויץ, אז אני מצפה לחוויה הקשה והרגשית הזו. אני גאה ששגרירים אמריקאים רבים, שמשרתים במדינות רבות מצטרפים אליי, זאת פעם הראשונה שזה קורה, אבל אני בטוח שזה יהפוך למסורת".

בהתחשב בכך שנותרו ניצולי השואה מעטים נותרו בחיים, כמה זה חשוב להנציח את זיכרון השואה?
"אני לא יכול לחשוב על דברים רבים חשובים יותר מלזכור את השואה, זה לקח שצריך לעבור מדור לדור - רק כך נוכל למנוע חזרה של דבר כזה. אוכלוסיית היהודים בעולם עדיין לא התאוששה. זאת משימה שלי, ושל ממשל טראמפ, לשמר את זכר השואה".
השבוע, במיוחד אחרי מה שקרה בסן דייגו, אנו רואים שאנטישמיות לא נעלמה, מה דעתך על עליית האנטישמיות בעולם
"זאת מחלה, בארצות הברית ובעולם, ולא כזאת שנראה שיש לה מזור. כל מה שיש ביכולתנו לעשות זה ללמד אנשים סובלנות, ואת מחיר אי הסובלנות. אני לא חושב שנוכל להעלים את האנטישמיות, אלא רק לצמצמה ככל האפשר. אני לא חושב שיהודים צריכים לפחד לחבוש כיפה, ארצות הברית עדיין בטוחה, אך יש בה קבוצה קטנה, בשמאל ובימין זה לא עניין פוליטי, שנגועים בנגע האנטישמיות. ועלינו להגן על עצמנו, להגן על מיעוטים דתיים אחרים, וללמד סובלנות".