באופוזיציה מביעים חשש שבקואליציה מתכננים למנות לראשות ועדת הכלכלה חבר כנסת מהליכוד. משמעות המהלך היא הוצאה מידי האופוזיציה כלי חשוב בביקורת פעולות הממשלה הנוגעות לנושאים רבים, בהם אנרגיה, כלכלה, תקשורת ועוד. בשתי הכנסות האחרונות מי שהחזיקו בראשות הוועדה היו נציגי האופוזיציה, אבישי ברוורמן בכנסת ה־19 ואיתן כבל בכנסת ה־20. בשלוש הכנסות שקדמו לאלה עמד בראשה חבר כנסת מהליכוד.



על פי גורמים באופוזיציה ששוחחו עם "מעריב", ההחלטה של נתניהו "לשמור" את הוועדה בידי הליכוד נובעת מהפעילות הרבה שהתרחשה בה בקדנציה האחרונה. לא פעם מוקד ההתרחשות במספר נושאים היה הוועדה, כמו במקרה השימוע הציבורי שבוצע למתווה הגז, שהוביל לשינויים בו. אך מלבד הנושאים הכלכליים, הוועדה היא גם הצומת המרכזי שבו חייבת הממשלה לעבור אם היא רוצה לקדם רפורמות בנושאי שוק התקשורת, הקרובים ללבו של ראש הממשלה.

תקדם כלכלה ימנית? שרן השכל, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תקדם כלכלה ימנית? שרן השכל, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


החשש של האופוזיציה נשען על אמירות מצד חברי כנסת בליכוד, שהביעו רצון לכהן כיו"ר הוועדה, בהם ח"כ שרן השכל, שמחזיקה בדעות כלכליות ימניות, ועוד מספר חברי כנסת שגם כן לוטשים עיניים לראשות הוועדה. חברי כנסת אחרים במפלגה טענו כי ישנה חשיבות רבה לוועדה ולכן על הליכוד להתעקש לשמור אותה בידיו.
 
בעניין זה, נקודה נוספת שמעוררת את חשדם של חברי האופוזיציה היא הרצון של הליכוד לקצץ בתקציבו של תאגיד השידור הציבורי בצורה דרסטית, מהלך שיוביל לסגירת מחלקות ופיטורי עובדים. עוד לא בטוח כיצד הממשלה תבקש לבצע זאת, אך ככל הנראה התיקון יעבור דרך ועדת הכלכלה, ויו"ר לעומתי לקואליציה יכול לבלום החלטה שכזאת.