יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ישתתף היום (חמישי) במצעד החיים בפעם הראשונה בתפקידו הנוכחי. בשיחה עם מעריב הוא אמר כי הוא מאוד מתרגש: "אני לא בא לפה כאדם פרטי אלא כיו"ר הסוכנות היהודית הארגון שהקים את המדינה היהודית שלוש שנים לאחר שהארובה כאן כבתה. זה סימבול ענק".

הרצוג התייחס גם לפן האישי של הביקור: "אני מגיע כל בוקר לחדרו של בן גוריון ממנו יצא להכריז על מדינת ישראל, ואני לא יכול שלא לזכור את בני המשפחה שנספו בשואה, את אבא שלי שהיה ממשחררי ברגן בלזן כשהיה בצבא הבריטי, את סבא שלי שחרש את כל אירופה והציל אלפי ילדים יהודים ממנזרים שקלטו אותם". 
יו"ר הסוכנות גם דיבר על האתגרים שבהנחלת זיכרון השואה בקרב הדור הצעיר: "הזיכרון של האסון הנורא שפקד את עמנו, ומתבטא כאן במקום הארור הזה, הולך ונשכח. תחשבו על כיתה בישראל שמלמדת על מלחמת האזרחים בארה"ב. זה נכנס לך בשיעור ואח"כ נשכח. איך אתה דואג שדור צעיר בכל העולם יפיק לקח, יזכור, שנצרוב לו את התודעה כך שהוא יבין ששנאה לא יכולה להתקיים למרות שהיא יצר אנושי?". 
אחד הנושאים המרכזיים באירועי יום השואה 2019 הוא העלייה במקרי האנטישמיות ברחבי העולם. על כך אמר הרצוג כי "המלחמה באנטישמיות היא מלחמה עולמית, שמחייבת את כל המנהיגות העולמית. פגשתי את אילן קאר, שליחו של הנשיא טראמפ למלחמה באנטישמיות, ודיברנו על המהלך שחייב להיות משולב - מאמץ בזירה המשפטית ובציבורית, הגנה ומניעה ומלחמה ברשתות החברתית, שהן המצע המטורף ביותר שנאה ולפחד, שכשהן מעורבבות ביחד הן יוצרות קוקטייל הרסני".