כבר יותר מחודש, סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, עצור בגין עבירת תנועה, זאת משום שמשנת 1989 הוא נוהג ללא רישיון נהיגה. לא עזרו הרשעות קודמות בגין אותה עבירה ואף לא שרישיונו נפסל על ידי בית המשפט לצמיתות. הפעם, במשטרה לא לקחו סיכונים וביקשו להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. אך סנגורו טוען כי מדובר בצעד חריג ולא מוצדק.



מלמד נתפס ב-27 במרץ, סמוך לצומת שילת בכביש 443. בדיקה משטרתית העלתה כי הוא נוהג ללא רישיון. למלמד בסך הכל 24 הרשעות תעבורה קודמות. בדיקה נוספת העלתה כי מדובר בעניין סדרתי: הוא הורשע כבר ב-2011, אז נפסל רישיונו ל-10 שנים, אך במרץ 2016 שוב נהג ללא רישיון ונידון לארבע וחצי שנות פסילה. זה לא מנע ממלמד להיתפס פעם נוספת, בספטמבר 2017, נוהג ללא רישיון.



הפעם, ביקשו במשטרה מבית משפט השלום בירושלים להחמיר עם מלמד ולגזור עליו עונש מאסר בפועל. מנגד, מלמד ביקש להתחשב בכך שבמסגרת עבודתו, סייע למאות אנשים, וכי עשרות עובדים ובני משפחותיהם תלויים בו. השופטת, שרית זוכוביצקי-אורי, החליטה לקבל את בקשתו וגזרה עליו עבודות שירות בלבד. לצד זאת, היא פסלה את רישיונו לצמיתות.



אך לפני קצת יותר מחודש, ולמרות שנגזר עליו גם עונש מאסר על תנאי, שוב הדהים מלמד את המשטרה ונתפס, כאמור, נוהג ללא רישיון. הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום. בהמשך הודה בביצוע המעשה והורשע על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה. בשבוע הבא יישמעו הטיעונים לעונשו. סנגורו של מלמד, עורך הדין רועי בראונר, מסר כי "אין מדובר בעבירה שמצדיקה מעצר. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת להביא לשחרורו".



בעמותת ידיד, ארגון ותיק שפועל למיצוי זכויות עבור השכבות החלשות בחברה הישראלית, נותרו מבולבלים. מלמד הוא דמות דומיננטית בעמותה. "אנו מבקשים לעדכן אתכם כי בימים האלו רן מלמד נאלץ להעדר מהעבודה בשל אישומים איתם הוא מתמודד בתחום התעבורה", כתבו בהנהלה בהודעה לעובדים. "בימים אלו אנו ממתינים לבירור העניין בבית המשפט, ומקווים שתקופה קשה זו תסתיים בהקדם האפשרי.



"אנו בטוחים שנצליח יחד להמשיך בעשייה המשמעותית שלנו, לסייע לפונים אלינו בהצלחה ולהתגבר על האתגרים העומדים בפנינו. אנו מחזקים את רן, שעשה ועושה כל כך הרבה למען החברה , ומקווים שיחזור לתפקוד מלא בימים הקרובים".



יושב ראש העמותה, ד"ר גידי קפלן, אמר למעריב: "כואב לי שכך המערכת מתייחסת לאדם שכל עניינו לעזור לחלשים בחברה. זה לא אנושי. האיש הזה עובד לטובת כל אזרחי ישראלי בכל שעות היממה. כולנו רק בני אדם. צר לי שזה המצב".