בדרך לעסקת המאה: לקראת ההכרזה הצפויה, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואחד מהשליחים המיוחדים לענייני המזרח התיכון, ג'ארד קושנר, אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי עסקת המאה, המתווה של ממשל טראמפ לשלום במזרח התיכון, יהיה "נקודת פתיחה טובה" בטיפול בסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו כן, אמר קושנר כי ממשלת ארצות הברית תדון באפשרות של סיפוח התנחלויות ישראליות לאחר הרכבת הממשלה הישראלית החדשה, כך דווח בסוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס.



העסקה, לדבריו של קושנר, היא תוכנית כלכלית בין היתר שנועדה לעזור לשני הצדדים לחיות "חיים טובים יותר". "מה שנוכל להרכיב יחד הוא פתרון שאנו מאמינים שהוא נקודת פתיחה טובה לבעיות הפוליטיות, ואז בשלב מאוחר יותר, הוא כל מה שאנו יכולים לעשות כדי לעזור לאנשים לחיות חיים טובים יותר", אמר למכון וושינגטון למדיניות במזרח הקרוב.



קושנר וטראמפ. צילום: רויטרס



קושנר, שעבד במשך כשנתיים ביחד עם שותפים בכירים נוספים בממשל טראמפ כמו ג'ייסון גרינבלט ושר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, צפוי לפרסם את פרטיה בחודש הבא (יוני) מיד לאחר חודש הרמאדן שמצוין בקרב האוכלוסייה הפלסטינית.



כזכור, בחודש שעבר, ג'ייסון גרינבלט, שליחו הנוסף של טראמפ למזרח התיכון, ביקש להפריך דיווחים סביב התוכנית שמתגבשת בבית הלבן להסדר בין ישראל לפלסטינים. גרינבלט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "השמועות שתוכנית השלום תכלול קונפדרציה של ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, או שהחזון יציב את ירדן כביתם של הפלסטינים - לא נכונות. בבקשה הפסיקו להפיץ שמועות".