17 שנה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין חמורות במהלך שירותו הצבאי, המשטרה הצבאית עצרה אמש את שחר מזרחי, שנמלט מהארץ ולא נתפס במשך שנים ארוכות. אתמול הוא הובא לבית הדין הצבאי ביפו לדיון מעצר ומעצרו הוארך עד יום שלישי הקרוב.



מזרחי, שהואשם ב-2002 יחד עם שלושה חיילים נוספים בהשתתפות באונס קבוצתי אלים במיוחד בבסיס טירונים 02 בזיקים בשנת 1999, חזר לישראל תוך שהוא כנראה משתמש בדרכון מזויף וחי בהתנחלות בת עין. ככל הנראה הוא יצא ונכנס לישראל מספר פעמים במשך השנים בזהות בדויה.



בשל אי הגעתו של מזרחי לדיונים בבית הדין, זוכו שניים מבין שלוש שותפיו. אחד המעורבים, יונתן קירשבלום, הורשע במעשים החמורים שיוחסו לו, ונגזרו עליו שש שנות מאסר בפועל.



מצה"ל נמסר כי נפגע העבירה עודכן במעצרו של מזרחי ובכוונת התביעה הצבאית למצות את ההליכים נגד הנאשם.



הקורבן, היום בן 38, סיפר על המקרה לפני מספר חודשים בחשבון הפייסבוק שלו. "עד גיל 19 הייתי ילד רגיל וממוצע עם חברים תנועת נוער "עזרא" יוצא לטיולים ולמחנות בתנועה", סיפר, "בגיל 19 התגייסתי לצבא לטירונות 02 כלל צה"לית במחנה זיקים ליד אשקלון".
באמצע הטירונות לא הרגשתי בטוב", תיאר, "הלכתי לקצין העיר בקרייה והוצאתי שני גימלים. באותו שבוע שלקחתי גמלים חברי הטירונות היו בתרבות יום א' ואחר כך בשבוע שדאות. הגעתי ביום שלישי אחר הצהריים באוטובוס שיצא בשעה 17:30 מאשקלון ואת התאריך 5 באוקטובר 1999 לא אשכח לעולם. הלכתי למרפאה לתת את הגימלים ושם פגשתי את המ"כ שלי שאמרה לי שכל הפלוגה בשבוע שדאות בשטח ולא שווה לי לצאת לערב אחד לשטח אז שאני אשאר הלילה במיטה שלי ומחר אצטרף לשאר. המאהל של האוהל שלי היה הכי רחוק ליד שער היציאה האחורית והאוהל שלי היה בקצה המרוחק של המאהל. כשהלכתי לאוהל לא ראיתי את שומר המאהל אבל לא ייחסתי לזה חשיבות חשבתי, שגם הוא בשטח".
עוד הוסיף: "ראיתי שהאוהל שלי היחיד שהיה סגור אם יריעות למטה. היה ריח חריף של טבק. שחר ביקש ממני דברים אישיים ואני כמובן לא הסכמתי. אז הוא נתן לי בוקס בבטן, לקח את הנשק שלי ומחסנית, הכניס את המחסנית לתוך הנשק ודרך אותו. אמרתי לו  'אני אעשה הכול, רק אל תיגע בנשק'. בשלב הזה התחלתי לבכות. בינתיים שניים יצאו מפתח האוהל כדי לשמור מבחוץ. שמו את הנשק על העורף שלי, כל אותו זמן אני מרגיש את הנשק". הקורבן הוסיף וסיפר על התקיפה המינית הקשה שחווה וסיכם: "אני רושם פוסט זה להראות שגם בנים גברים עוברים אונס וזה קשה להם מאוד".