סגן הרמטכ"ל לשעבר, ומי שהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, האלוף במיל' יאיר גולן, ביקר היום (שישי) בטוויטר את מינויו של גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל. למרות שהמינוי עורר סערה עקב סיועו של מסינג למשטרה בפרשת ישראל ביתנו, במסגרתו הקליט את יועץ התקשורת רונן משה, גולן דווקא לא התייחס להיבט זה - וביקר את השיקולים של הרמטכ"ל כוכבי במינוי וטען כי למסינג אין את הכלים לתפקיד.



"כל דובר צה"ל, ממלא שתי פונקציות: דובר צה"ל ודובר הרמטכ"ל", כתב גולן. "כל הרמטכ״לים בחרו באנשים שהיה בהם תמהיל מסוים בין שני התפקידים. המקרה של מסינג הוא בלתי סביר. 100 אחוז דובר הרמטכ״ל".



לטענת גולן, שעבורו היה זה הציוץ הראשון בטוויטר, "דובר צה"ל מפקד על מערכת. הוא צריך לבסס סמכות, לעורר השראה, לנהל מערכת, לבנות הכשרות. האם מסינג הוא האיש?".




לאחר מכן, כאשר נשאל ע"י אלדד יניב מדוע מסינג אינו האיש, השיב גולן כי עקב "היעדר ניסיון פיקודי". בתשובה לשאלתו של ברק רביד, האם איי פעם נפגש עם מסינג, השיב גולן כי "מעולם לא נפגשנו. מעריך שהוא איש נפלא. אין לי בעיה עם האדם אלא עם התהליך והבחירה העקרונית".



כזכור, מסינג פנה ביום רביעי לפרקליטות בבקשה להסרת החיסיון שהטילה בעניינו בנוגע להפעלתו כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו. "אודה על פעולתכם למען הסרת העננה הבלתי מוצדקת. כל פעילותי נבעה מאזרחות טובה", אמר מסינג. פרקליטות המדינה ביקשה ביום שלישי להטיל חיסיון על פרטי הפעלתו של מסינג כסוכן משטרתי בפרשת "ישראל ביתנו". כפי שפורסם ב"הארץ", מסינג – אז בכיר בחברת שטראוס – ליווה את עד המדינה אמנון ליברמן למשימת הקלטה בתיק, ואף ביצע הקלטת סתר בעצמו.


"האם הוא האיש?". מסינג. צילום: סיגל נפתלי קסל
 
 
בתחילת השבוע הודיעו בצה"ל כי מסינג ימונה לדובר צה"ל הבא ויחליף את תא"ל רונן מנליס. לאחר שחרורו מצה"ל בעשור הקודם היה מסינג דובר פוליטי, בין השאר של ציפי לבני בקדימה, ובשנים האחרונות עסק בדוברות בעולמות העסקים וההיי־טק. מצה"ל הוא השתחרר בדרגת סגן, ובמילואים הועלה לדרגת סרן. במהלך שירותו הצבאי שימש כדובר אוגדת עזה, שהרמטכ"ל כוכבי שימש כמפקד האוגדה.