ההסלמה בדרום: המתיחות בגבול עזה היא לא רק עניין פנימי של מדינת ישראל, אלא נושא בעל חשיבות בין לאומית, ובין המובילים להרגעת המצב והגעה להבנה מחודשת הוא שליח האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, שדרש הערב (שבת) משני הצדדים להגיע לרגיעה: "אני מודאג מאוד מהסלמה מסוכנת נוספת בעזה והאבדות הטראגיות בנפש. מחשבותיי ותפילותיי אל המשפחות והחברים של כל מי שאיבד את חייו, ומאחל איחולי החלמה מהירים לכל אלו שנפצעו".

עוד כתב מלאדנוב בהצהרתו: "האו"ם עובד בשיתוף פעולה עם מצרים וכל הצדדים המעורבים כדי להרגיע את המצב. אני קורא לכל הצדדים להפסיק את ההסלמה באופן מיידי, ולחזור להבנות של החודשים האחרונים. אלו המבקשים לשבש את ההבנות ישאו באחריות לעימות הרצחני הבא לרעת כולם. בדרך הזו, כל ההבנות שגובשו עד כה יבוטלו, והפתרון ארוך הטווח לסכסוך ייתרחק מאיתנו".

"מעגל האלימות האינסופי הזה חייב להסתיים, ועלינו לבצע מאמצים כדי להאיץ את תהליך המצאת הפתרון הפוליטי למשבר ברצועה", הוסיף שליח האו"ם. "האלימות הנוכחית מסכנת את ההתקדמות המשמעותית שנעשתה בכמה שבועות האחרונים על מנת להקל על סבלם של תושבי עזה, הסרת המצור וסיוע לבעיות פנים פלסטיניות על מנת להגיע לשיקום".