ככל שעובר הזמן, יותר ויותר מדינות מבינות את האכזריות והסכנה שבשימוש בחיות לצורכי בידור, ולכן מחרימות כל שימוש בהן במופעים וקרקסים. למרבה הצער, אלו שעוד לא הפנימו את המסר צריכות ללמוד זאת בדרך הקשה, לאחר שבעל חיים או אדם נפגעים במסגרת אותו מיצג בידורי. אחת מהן היא רוסיה, בה שימוש בחיות בקרקסים עדיין מותר, לכן זה לא נדיר לשמוע על מופעי קרקס שהסתיימו בצורה טרגית במדינה זו.


בשבוע שעבר למשל, דווח על מאמן קרקס שנחנק בידי נחש במהלך מופע, והחשש שהוא שנהרג בעקבות זאת. בסרטון מצמרר מהאירוע, נראה המאמן הצעיר כורך את הנחש סביב צווארו ומראה אותו לקהל הנפעם, אך מספר רגעים לאחר נופל ארצה ומתעוות בכאב. הוא אומנם מסמן בידו כדי לקרוא לעזרה, אך בשלב זה הן הקהל והן צוות הקרקס בטוחים שמדובר בחלק מהמופע. ברקע אף ניתן לראות את הקהל מוחא לו כפיים.

רק כשהוא מפסיק לזוז, כל הסובבים אותו מבינים שמשהו אינו קשורה וממהרים לעזרתו. בסרטון אפשר לראות את עמיתיו לעבודה רצים לעברו ומורידים את הנחש מצווארו, ואז גוררים אותו מהבמה במטרה להעניק לו סיוע רפואי.



באשר למה שקרה בהמשך, הדיווחים השונים סותרים זה את זה, וכן לא ברור היכן האירוע התרחש. על פי חלק מהדיווחים ברוסיה, הגבר מת במקום, והמקרה התרחש בדאגסטן, רפובליקה בדרום המדינה. אך במשטרה המקומית טוענים שלא קיבלו כל דיווח על מקרה כזה, ויתכן שהתרחש במקום אחר.

"זה לא קרה כאן, אנחנו מכחישים זאת", סיפר מקור משטרתי לכלי התקשורת, "לפי מי שהעלה את הסרטון המאמן נהרג במקום. אבל אנחנו רוצים להאמין שהמאמן שהצעיר קיבל עזרה בזמן ושרד. נכון לעכשיו, גורלם של הגבר או הנחש לא ידוע". בימים אלו המשטרה מחפשת אחר המאמן ומנסה להבין כיצד מופע האימים הזה הסתיים והיכן קרה.