ערב יום השואה השלימו איש העסקים היהודי־אמריקאי הנרי אורנשטיין (96) ואשתו סוזי, המתגוררים בניו ג'רזי בארה"ב, את תרומתם בסך מיליון ורבע דולר לשיפוץ המחלקה לשיקום שדרה (Spinal Rehabilitation Department) בבית החולים לוינשטיין ברעננה. אורנשטיין (96), ניצול שואה שנולד בעיר הרוביישוב שבפולין, הוא תורם ענק למדינת ישראל. בנוסף לתרומה המשמעותית לבית החולים לוינשטיין, הוא הקים בקריית אונו בית אבות לניצולי שואה, ולאחרונה הוסיף ותרם מיליוני דולרים להקמת עמותת "פרויקט אורנשטיין", המספקת מזון לניצולי שואה, קשישים, נוער וילדים בסיכון.



אברהם זילברשטיין ז"ל מתל אביב, שנפטר לפני חודש בגיל 105, היה חברו הקרוב של אורנשטיין, והוא שהמליץ בפניו לתרום סכום כה גדול דווקא לבית החולים לוינשטיין, העושה נסים ונפלאות בתחום השיקום. את הונו עשה אורנשטיין בתעשיית הצעצועים בארה"ב, שאליה היגר לאחר מלחמת העולם. על שמו רשומים יותר ממאה פטנטים בתחומים שונים. בתחילת שנות ה־70 הוא רכש מחברת טאקרה היפנית את הזיכיון לצעצועי הרובוטריקים לשם שיווקם בארה"ב, ואלה הפכו עם השנים ללהיט עולמי ולסדרת צעצועים וסרטים שוברי קופות.



מנכ"לית עמותת "פרויקט אורנשטיין", עו"ד יונית רביב־זילברשטין, ציינה כי "השלמת השיפוץ של המחלקה לשיקום שדרה בבית החולים לוינשטיין, סמוך ליום השואה, היא סמלית במיוחד. אורנשטיין, שחווה את זוועות השואה, יחד עם אשתו סוזי, פועלים באופן שוטף לשיפור מצבם של ניצולי השואה ושל נזקקים בישראל. אין ספק, שהעבודה הנפלאה שנעשית בבית החולים לוינשטיין למען חולים ופצועים עולה בקנה אחד עם חזונם. אירוע חנוכת המחלקה המשופצת לשיקום שדרה ייערך ב־20 ביוני 2019".



דוברת בית החולים לוינשטיין דנית שכטר: "בשם בית החולים ובשם מנהל בית החולים והמחלקה לשיקום שדרה פרופ' עמירם כ"ץ, אני מודה מקרב לב לתורם ולהנהלת 'כללית', הנושאת בעיקר נטל השיפוץ של המחלקה, וכן לאגודת הידידים של בית החולים, בראשות ארז מלצר ובהנהלת שולה מליק, שליוו את תהליך התרומה ושיפוץ המחלקה מקרוב".