צה"ל ביצע היום (ראשון) סיכול ממוקד של פעיל חמאס, אחמד אל-חודרי, האחראי על העברות הכספים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה. חודרי היה בעליה של חברת החלפנות "חאמד ללצראפה"/"אלופאק", אשר הוכרזה כארגון טרור בישראל ביוני 2018. בשנים האחרונות התבסס מעמדה של חברת החלפנות וכן מעמדו של חודרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה. מאוחר יותר הותקף גם בניין מנגנון ביטחון הפנים של חמאס. עד כה הותקפו כ-280 יעדי טרור בהם תשתיות תת-קרקעיות ומחסני אמל״ח המוסלקים בבתי פעילי טרור שהותקפו על ידי צה״ל בשעות האחרונות.


יעדי התקיפה של צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל

סיכולו של אחמד חודרי בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ. צילום: דובר צה"ל

הפלסטינים מדווחים כי  נהרג במהלך סיכול ממוקד באזור א-סידרה בעיר עזה. שלושה נוסעים נוספים ברכב בו נסע נפצעו. לאחר התקיפה המדוברת ביצע כלי טיס של צה"ל תקיפה נוספת של מספר פעילי טרור בצפון רצועת עזה ושל פעיל טרור בדרום רצועת עזה.



מבנה בשימוש יחידת הסייבר של חמאס. צילום: דובר צה"ל
מבנה בשימוש יחידת הסייבר של חמאס. צילום: דובר צה"ל

תיעוד חיסול של צה"ל ברצועה


חודרי היה בעליה של חברת החלפנות "חאמד ללצראפה"/"אלופאק", אשר הוכרזה כארגון טרור בישראל ביוני 2018. בשנים האחרונות התבסס מעמדה של חברת החלפנות וכן מעמדו של חודרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה.

 חודרי העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה כארגון טרור. פעילותו הפיננסית של חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה.
 
סוכל ניסיון של חמאס להוציא לפועל מתקפת סייבר

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל סוכל בסוף השבוע האחרון ניסיון של חמאס לשימוש במימד הסייבר לצרכי פגיעה ביעדים ישראלים. בצה"ל אמרו כי חמאס ניסה לבסס יכולות התקפיות בסייבר ופעל מרצועת עזה בניסיונות לפגוע במרחב הסייבר הישראלי. כלל הפעולות והניסיונות, התגלו וסוכלו מבעוד מועד והתשתית לא הצליחה לממש את תוכניותיה, לרבות ניסיון כושל בימים האחרונים.
 
בהמשך לפעילות הסיכול הטכנולוגי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה מבנה ממנו פעל מערך הסייבר של חמאס. גורם בכיר בשירות הביטחון הכללי אמר: "יכולות הסיכול והגנת הסייבר של ישראל מביאים לכך שניסיונות ארגון הטרור חמאס להוציא לפועל פעולות במימד הסייבר נכשלים פעם אחר פעם".